Vermogen probleem

Gestart door Rene69, 12-08-2018 10:27:04

Vorige topic - Volgende topic

Rene69

Ik zet dit even offtopic omdat het om een V70N gaat.

Onze V70 2.5T heeft dus een ferrita 3"dp en is getuned in 2009 door fasttech. Sinds een jaar loopt hij niet meer zo goed en lijk ik vermogen te missen. Sinds die tijd ben ik al naar het probleem op zoek maar het is nog steeds niet opgelost. De afgelopen weken was het zo erg dat ik via het volvo forum uiteindelijk bij volvoservice in Elst terecht ben gekomen. Zij constateerde dat er sowieso twee slangen niet goed vastzaten. Dit is meteen verholpen en hij heeft de wastegate afgesteld. De auto rijd weer een stuk beter maar ik mis nog steeds het vermogen. Hij zij dat ik de voorste lambda sonde moet vervangen omdat dat ook een rede van vermogensverlies kan zijn.
Hij lijkt in eerste instantie goed op te trekken maar dan ineens lijkt de fut eruit. In de derde versnelling lijkt het sowieso of de turbo niet mee doet?
Vervangen tot nu toe lmm meter, gasklephuis gereinigd, nieuwe luchtdruksensor (gisteren preventief vervangen)en wastegate afgesgteld. Bougies zijn origineel volvo en ook pas paar weken oud.

Kan de lambda sonde dus ook werkelijk een reden zijn voor het slechte presteren van de motor? Wellicht moet ik ook de TCV laten vervangen maar daar hebben ze in Elst niets over gezegd. Deze zit er nu ongeveer 273.000 in.

Is er iemand in Zuid-Limburg die zin en tijd heeft om eens proef te rijden en wellicht eens de storingscode bekijken? Ik heb geen uitleesapparatuur. Misschien vind ik zo gerichter het probleem en kan ik het laten oplossen. Mijn eigen garage heeft het probleem niet kunnen vinden tot nu toe.

Gr. René

Vulk

Als je in Zuid Limburg woont, dan zou ik contact opnemen met thuurbo.nl.

ron paul

Ben je het laatste jaar veranderd van benzinestation? Er was recent iemand uit het zuiden wiens getunede Volvo een stuk beter reed nadat er geen euro98 meer getankt werd bij Gabriels in België, maar V-Power 100/Aral Ultimate in Duitsland. Misschien is de euro98 van Shell in Belgie beter dan de euro98 van Lukoil of Gabriels, iemand hier die daar een onderbouwd antwoord op heeft?

vasquez

Zuid limburg -> Thuurbo

Hoop voor je dat je wastegate op de juiste manier is afgesteld.....

Heb zeeeeeeeeeeeeeer slechte ervaringen met VolvoService Elst, miste zelf met mijn NR ook vermogen, wastegate werd daar ff binnen paar minuten met natte vingerwerk afgesteld, werd vervolgens een paar keer fflink getrapt op de openbare weg en klaar is kees, alsjeblieft, is moet nu goed zijn.... NOT

Zag op weg terug naar huis ineens pieken van 40PSI op mijn turbodrukmeter  :o
Grapjas ging mij doodleuk vertellen dat dit helemaal goed was en de tune (die was niet van hun) niet goed was  :eusa_wall:

Ik was uiteindelijk lastig en moest maar nooit meer terugkomen, tja,na een hele berg smoesjes over eerdere reparaties en een paar duizend euro armer was ik er zelf wel klaar mee.

Heb de complete mailwisselingen nog hier van dat gedoe, kan het op verzoek sturen, mag je zelf bepalen hoe bekwaam ze zijn en hoe ze gaan reageren als je ze wijst op tegenstrijdigheden in hun eigen verhalen over eerder uitgevoerde reparaties. Ik heb vervolgens nog een half jaar moeten wachten op mijn eigendommen die daar nog lagen, want zijn niet van jou, druk, vakantie, zijn we 'kwijt'.....

Zou 3x nadenken voor je die prutsers aan je auto laat zitten als je auto je dierbaar is.
Weten ongetwijfeld veel van auto's daar, maar tuning....  :eusa_wall:

Maar bottomline, afstellen met het juiste gereedschap en vervolgens meten (is weten)

Heb jij nu niks aan maar zie het als een tip/waarschuwing, laat het dubbelchecken en op de juiste manier!

Rene69

Bedankt voor de antwoorden.

Ik tankte eerder alleen ultimate maar ook toen liep hij helaas al niet meer fijn.

Ik snap ook alle positieve reacties op volvoservice Elst niet. Ben daar afgelopen dinsdag met 38 gr naar toe gereden met de bekende klachten. Ze wisten dat we van ver kwamen maar daar hielden ze helaas geen rekening mee. Na ruim vier uur in het dorp op een telefoontje te hebben gewacht, dat niet kwam, zijn we uiteindelijk maar zelf die kant op gelopen. Er was niemand met mijn auto bezig. Na enig aandringen kwam er uiteindelijk iemand die me vertelde dat er twee slangen niet goed vastzaten en dat de wastegate niet goed was afgesteld. Ook is er preventief een luchtdruksensor vervangen. Proefrit had hij nog niet gemaakt. Ja hij trekt weer wat beter maar het is nog steeds niks. Dan moet ik volgens hun maar de 1e lambdasonde vervangen want dan ligt het daaraan. Maar sinds die eronder ligt geeft hij deze foutcode al aan. Heb nog geprobeerd of ze me de waardes achter de foutcode wilden sturen maar ze reageren niet meer.

Thuur ben ik al eens geweest voor de lmm. Zal hem zeker eens bellen. Probleem is dat iedereen vakantie heeft anders was ik in eerste instantie naar fasttech gegaan omdat zij hem getuned hebben. Heb ruim 7 jaar probleemloos gereden met de tuning.

Rene69

Garage Thuur gemaild, nu hopen dat hij tijd heeft.

razorx

Wat je heel veel ziet bij wagens van deze leeftijd is dat de wastegate actuator op is. De CBV zal ook niet meer 100% zijn na al die jaren. ;)