Wijzer van snelheidsmeter staat niet op "0"

Gestart door Martijn5, 17-05-2005 22:24:43

Vorige topic - Volgende topic

Martijn5

Sinds een paar dagen staat de wijzer van mijn snelheidsmeter (855 T5, '95) niet meer op "0". Hij zakt verder terug in de meter en wijkt nu ongeveer 20 Km/uur af in snelheid. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou ik hier aan kunnen doen? Hoe kan ik het makkelijkst de gehele "cockpit (snelheidsmeter/toerenteller)" verwijderen om zodanig bij de snelheidsmeter te komen. Ik moet toch ook een paar lampjes van het display vervangen, kan ik dat meteen doen.

Martijn

thuur

Voor het eruit halen moet de bovenzijde van het dashboard los. Staat heel goed beschreven hier op het forum, even zoeken. Eerste keer heeft het me 15 minuten gekost, de tweede keer 10 minuten (lampje vergeten :-[) Dus meteen de tip om ALLE lampjes te vervangen, ook die van het klokje ;)

Dat van de meter weet ik niet. Zit heel vaak een palletje wat de naald tegenhoudt (ik weet niet of de 850 dat ook heeft), of misschien zit de wijzer er niet meer helemaal in (net als de wijzers van een klok). Let wel goed op: de console is nu egaal vies, zodra je met je vinger eropkomt ga je dit zien. Schoonmaken is geen gemakkelijk karweitje omdat je niet al te aggressieve schoonmaakmiddelen kunt gebruiken.

Suc6!

Gr 8)

llinssen

Citaat van: thuur op 18-05-2005 10:43:45
Voor het eruit halen moet de bovenzijde van het dashboard los. Staat heel goed beschreven hier op het forum, even zoeken. Eerste keer heeft het me 15 minuten gekost, de tweede keer 10 minuten (lampje vergeten :-[) Dus meteen de tip om ALLE lampjes te vervangen, ook die van het klokje ;)

Suc6!

Gr 8)

Ik heb gezocht als een dolle, maar die beschijving kan ik niet vinden.
Zoeken op:
instrument
dashboard
verlichting
lampje

levert niet het gewenste resultaat.

Dus: Hoe vervang ik de lamjes van mijn instrumentenpaneel, in het bijzonder de boord computer.

Dank
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Reitse

mehn

Handleiding voor exemplaren zonder bijrijdersairbag.
Foto's mét airbag wordt nog aan gewerkt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: