12V aansluiting - sigarettenaansteker - usb

Gestart door jeroen.k, 02-10-2018 12:36:52

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.k

beste forumleden. Sinds een weekje ben ik in het bezig van een Volvo 850 estate. Bevalt goed.
Ik kwam er alleen achter dat de sigarettenaansteker in het middenconsole niet werkt. Ik heb het boekje erbij gepakt en gekeken naar welke zekering eventueel kapot zou zijn. Deze bleek niet kapot te zijn, heb er voor de zekerheid ook een andere in geplaatst.

Ik heb geprobeerd de huidige sigarettenaansteker los te halen. Voor een groot deel wilde dit, tot ongeveer 1/4 kwam de plug naar buiten en bleef vervolgens hangen aan een uitstekend deel op de behuizing van de sigarettenaansteker Dit paste niet door de uitsparing in het console. Mijn vraag is hoe kan ik deze wel los halen?
En ik zou een extra sigarettenaansteker plug willen aansluiten, dit om vervolgens een USB splitter in te kunnen doen. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan doen? Ik wil graag dat er alleen opgeladen kan worden wanneer de auto op contact staat, om een lege accu te voorkomen.

Alvast bedankt

jellejas

Als je usb aansluitingen wil kan ik je aanraden om daar een speciaal 12v naar 5v usb voor te kopen. Dat is wat beter weg te werken dan extra 12v plug met daar weer een adaptertje in.

https://www.dx.com/p/12v-to-5v-3a-usb-2-0-vehicle-car-power-converter-black-331453

Zo iets heb ik in mijn auto voor de bluetooth adapter en dashcam. Werkt prima en is met net soldeerwerk en dubbelzijdige tape goed weg te werken.
BRAAAAAAAP STUTUTU

jeroen.k

Bedankt voor je reactie Jelle Jas.

Het idee is om in het middenconsole (achter), voor de mensen op de achterbank een 12v sigarettenplug te maken en links en rechts daarvan 2 usb poorten:

Waar zou ik het beste draad van kunnen gebruiken/aftappen? en hoe ik daar het beste bij kan komen.
Het liefste zou ik willen dat de usb poorten + plug werken via het contact en niet dat er constant stroom op staat.
We gaan een roadtrip maken met 4 man, telefoons opladen, led verlichting etc en wil daarvoor even wat extra stroom kunnen gebruiken dus en een plug en usb poorten.

maruska

wellicht aftappen van de stekker die voor de achterbankverwarming bedoeld is, onder de asbak. is de rechter stekker. je zou kunnen kijken of je die kan doorleggen (a la de kabelboom van de achterbankverwarming bijv), en zo wat extra power outlets maken.. en de kapjes voor de switches die er normaal in zouden kunnen, kun je dan weer gebruiken voor usb poorten
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R