40% verschil in remvermogen voorwielen

Gestart door parts, 12-10-2018 22:03:02

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: parts op 23-10-2018 16:43:56
Hallo allemaal,
Tja nog niet goed  :eusa_wall: abs unit vervangen alles doorgespoeld is dat ook weer gedaan geen verschil.
Monteur denk aan verglaasde blokken  ??? Kan dit?

Kan wel, kan je ook een beetje zien aan de blokken, lijkt alsof er een glanzende laag over zit.
Wellicht kan je bij genoeg remblok dit er af schuren.

Om het vast te stellen kan je blokken links en rechts wisselen.
De oplossing is dan wellicht de helft wisselen dan  ;D
Dat laatste is natuurlijk kolder want je wil niet inleveren op je remvermogen, paar nieuwe blokken kost je ook niet de kop natuurlijk.

parts

Ik heb nog blokken liggen met nog 2/3 voering erop 2 jaar geleden alles nieuw omdat de schijven op waren.
Zal ik die erop zetten en dan alleen rechts?

Of toch maar beide kanten die gebruikte blokken erop i.v.m. 2 verschillende merken.
Ik doe het liefste maar een ding tegelijk vanwege het vinden van de oorzaak.

V70geRwin

Citaat van: parts op 23-10-2018 17:07:23
Ik heb nog blokken liggen met nog 2/3 voering erop 2 jaar geleden alles nieuw omdat de schijven op waren.
Zal ik die erop zetten en dan alleen rechts?

Of toch maar beide kanten die gebruikte blokken erop i.v.m. 2 verschillende merken.
Ik doe het liefste maar een ding tegelijk vanwege het vinden van de oorzaak.

Dan gauw die er onder en testen, tussen verschillende merken zal normaal gesproken geen 40% verschil zijn. Zou alleen de minder remmende kant doen.

arjenT5R

Citaat van: parts op 23-10-2018 16:43:56
Hallo allemaal,
Tja nog niet goed  :eusa_wall: abs unit vervangen alles doorgespoeld is dat ook weer gedaan geen verschil.
Monteur denk aan verglaasde blokken  ??? Kan dit?

Ja dat kan zeker ff een paar keer van 200 naar 0 remmen dan is t wel weg.
Of nieuwe blokken steken maar das lang niet zo leuk :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

parts

Haalt een 2.5 10V wel 200 op lpg?   ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

parts

verwijderde blokken hebben een glanzend opp. vergeleken met de oude blokken die ik terug heb gezet.
Ze zijn alleen niet mooi vlak dit vanwege toen onder min versleten schijven.

de verglaasde blokken zijn resp. 8,5 en 9mm, 50dkm mee gereden (veel snelweg).
Kun je het verglaasde opp.  op de schuurband verwijderen, of is de frictie materiaal aangetast.

peteRRR

Citaat van: parts op 23-10-2018 19:23:28

Kun je het verglaasde opp.  op de schuurband verwijderen, of is de frictie materiaal aangetast.

Tuurlijk kan dat met een stofmasker ;)
Anders krijg je dat gehannes weer met blokken die niet vlak aansluiten op je schijven.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

parts

hoeveel moet eraf of is simpel opruwen voldoende.

Ik zie het toch niet zitten om oude blokken (scheef afgesleten) op mijn nog goede schijven te zetten.
misschien toch maar onderling wisselen R naar L.
M.v.g, Patrick.

peteRRR

Een paar mm of iets dat de ondergrond weer dof is,...even uit proberen.

Groet

classicT5

Staat me bij dat abs unit niet verdeling l/r doet, secu invloed op heeft. Alleen invloed op v/a.

Het zou in je hrc kunnen zitten. Als je toch een donor hebt, kun je die ook overzetten?

Wel raar dat je niets merkt. Remweg ook niet langer?

KIM

Klopt. Het enige dat het ABS doet qua "remdrukregeling" is er voor te zorgen dat de remdruk naar achteren afgeregeld wordt. Dit gebeurt op basis van de informatie uit de wielsensoren. Ook hier wordt geen onderscheid gemaakt in het regelen tussen links en rechts. Het zou kunnen dat er een zogenaamde "select low" regeling wordt toegepast op de achteras maar dat zou betekenen dat het systeem regelt op het wiel met de grootse vertraging. De hele achterasregeling (EBD) is om er voor zorgen dat de achterwielen onder geen enkele beladingstoestand kunnen blokkeren (eigenlijk max. +/- 10% slip) maar toch de maximale remkracht wordt gerealiseerd.
Voor wordt pas geregeld als de wielen daadwerkelijk blokkeren = ABS (eigenlijk max. +/- 20% slip). Tijdens een ABS situatie worden alle wielen onafhankelijk geregeld.

de Boeing

Ik heb ook nog een berg oude blokken liggen die nog meer dan 3/4 aan 'vlees' over hebben, ook al eens gedacht om deze terug vlak te schuren. Echter vraag ik me dan af hoe je dat doet, met de hand(machine) zal het niet evident zijn om het oppervlakte volledige parallel en recht met de achterkant (van remblok) af te schuren. Of komt dat niet zo nauw??

parts

Remblokken rechts afgevijld grove vijl ziet er perfect uit kruislinks vijlen zoals op de LTS moest dan zie je waar je bent geweest geen effect nog steeds 40% verschil.
Oke nu is het klaar links met rechts gewisseld en naar het Apk station.
Zien ze die oude groene Volvo weer aankakken 6e keer en wat denkje...........

Het probleem is mee gegaan nu links 40% verschil  >:( ik zoek eigenlijk een wit hete emoji.
Dus door een klemmende remklauw, (volgens mij op de beugel en niet op de zuiger) heb ik blokken of eentje die niet meer functioneert.
En dat na 2 jaar en 50dKm eronder en nog niet veel afgesleten.
Morgen alles nieuw erop van Bosch nu zit er Vdt onder als ik het goed lees iemand bekent hiermee.

Heb ik alles gewisseld t/m abs unit aan toe Grrrrrrrrrrrr  :eusa_wall:
Maar goed remslangen waren al minder aan het worden en ook weer verse remvloeistof van voor tot achter.

peteRRR

Zou haast willen zeggen ga eens na een andere rembank om dat eens te proberen.

Groet