Gewaagd topic; Welke Garrett?? Zie door de types de turbo niet meer.

Gestart door Miyel, 22-10-2018 21:13:53

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe de modale turbo veranderd is de laatste 10 jaar.
Tien jaar geleden was een 18 of 19T voor de grote jongens. Een 16T was ook al vrij bijzonder.

En tegenwoordig is een 18 of 19T beginnersspeelgoed!

arjenT5R

Citaat van: Vulk op 28-10-2018 17:19:11
Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe de modale turbo veranderd is de laatste 10 jaar.
Tien jaar geleden was een 18 of 19T voor de grote jongens. Een 16T was ook al vrij bijzonder.

En tegenwoordig is een 18 of 19T beginnersspeelgoed!

Dat valt wel mee denk ik, het is gewoon zo dat de hybrides wat in opkomst zijn dit was er voorheen veel minder en of veel minder bekent.
Nu kun je voor een redelijk bedrag je 13T uit laten draaien en er een monsterwiel in laten frotten ;D

Dusja dan heb je een bolt on oplossing voor meer pk's dan een std 19T en nog goedkoper dan een nieuwe 19T ook.

Dat bolt on is hetgeen mensen graag willen daarom waren de 18 en 19T 's ook zo populair.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Op een gegeven moment voor het stoplicht vol enthousiasme een Carrera S4 naast me die met dikke pret ogen de vraag stelt,..
wat heb jij onder de kap dan?

Dat kan een 19T ook nog wel :D

Geweldig moment,...we hadden daarvoor een stuk met elkaar op gereden.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

peteRRR

NinaPaul

Citaat van: arjenT5R op 28-10-2018 17:51:38
Audi RS6 valt toch tegen met 20T ;D

Welk jaar? Ik was met de 440i (van mijn zusje) ook geen match voor een 2016 model (overigens geen idee of het een performance was of niet).

Ik denk dat geen enkele voorwielaandrijver zo een auto aankan vanaf stilstaand accelereren :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Vrij recent ja had m ff opgezocht was 600+ pk weet t niet exact meer = trauma ;D

NinaPaul

Citaat van: arjenT5R op 28-10-2018 19:17:17
Vrij recent ja had m ff opgezocht was 600+ pk weet t niet exact meer = trauma ;D

Dan was het een performance model, als je 160k+ (of het nu een RS6. M5, E 63 amg, etc. is) uitgeeft mag het ook wel een beetje bijzonder zijn, toch :D?!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Daar is een leeg gehaalde 850 met ergens een dikke 400 wiel pk voor vereist om daar wat tegen te doen en evt een indruk achter te laten.
Ook een Carrera 4S is een overrule voor een 19T maar het houd niet in dat je samen dikke pret kan hebben,..en wat hun niet durven/kunnen
doen wij precies wel,....Buuuhhh :evil:

Respect voor ( bijna ) alle weg gebruikers ;)

Groet

NinaPaul

Een 4S is juist erg stabiel en sprint in 4s naar de 100, je moet wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg veel beter zijn om daar met een 850 van te winnen.

-Gottfried Leibniz

peteRRR

Dus moet je daar niet wezen en andere leuke dingen doen/zoeken.

Das ook een feit :evil:

Groet

Antracs

Nog een variant:

td04x-666t

Wat ik opmaak uit de fb pagina van Ter Stege, is dat het een excentrisch vergroot turbine huis betreft. Ben benieuwd wat er uit de tests gaat komen waar hij het over heeft.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 28-10-2018 19:21:58
Dan was het een performance model, als je 160k+ (of het nu een RS6. M5, E 63 amg, etc. is) uitgeeft mag het ook wel een beetje bijzonder zijn, toch :D?!

Ja het was ook een ziekelijk ding in mat legergroen helemaal uitgebouwde wielkasten super laag en 2 enorme stortkokers als uitlaten... ja t was een heftig ding ;D

Ohja mag ook wel sneller zijn  ;D kreeg toch een duimpje van de man  ;D

Citaat van: Antracs op 28-10-2018 20:10:22
Nog een variant:

td04x-666t

Wat ik opmaak uit de fb pagina van Ter Stege, is dat het een excentrisch vergroot turbine huis betreft. Ben benieuwd wat er uit de tests gaat komen waar hij het over heeft.

Ja er is geloof ik al iemand met een renault die er mee rijdt... nooit meer wat van vernomen haha...
Adriaan is de volgende  ;D

Ozzzz

Citaat van: arjenT5R op 28-10-2018 20:47:02

Ja er is geloof ik al iemand met een renault die er mee rijdt... nooit meer wat van vernomen haha...
Adriaan is de volgende  ;D

Vaarwel A3aan het ga je goed...

V70R^2

;D die 666T's trekken de stoeptegels uit de grond, zo straight to hell. Vaarwel.

Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat brengen!