Auto stuk na APK: wat nu ?

Gestart door Jak, 10-06-2005 20:37:35

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Hi all.

Tijdje weggeweest, want ze deed het gewoon geweldig !:)

Maarrrrr, net opgehaald van APK, valt het toerental na gasvegen terug naar 400-500 rpm ipv 800. Ze slaat net niet af. Daarna klimt het toerental weer voorzichtig naar 800 (stationair)

Er zijn bij APK alleen voor-remslangen vervangen, dat zal er toch niks mee te maken hebben? T zal eerder afstelling zijn, of mengsel oid ?

Morgen uiteraard terug naar dealer: wat te doen in zo'n geval: de auto komt heel, en ik haal hem stuk weer op......

Wie weet wat er aan de hand is ?

Tnx,
Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Viper850

Gewoon ff terug morgen. Maar om nu direct van "STUK" te spreken?

elianmars

Over welk type gaat het hier?

Als het een diesel is, heeft-ie waarschijnlijk flink op z'n donder gehad met de roetmeting.
Een benzine model zou ik zo 1-2-3 niet weten waarom er ineens zoiets is. Misschien een vacuüm slangetje losgetrokken (per ongeluk)?

elianmars

Citaat van: Ludo op 10-06-2005 22:08:54
Citaat van: elianmars op 10-06-2005 21:38:02Over welk type gaat het hier?

effe zoeken in het profiel levert dit op :

Citaat van: Jak op 20-12-2002 23:45:24Het gaat om een 850 estate 25i-10V,

;D

Ja, hallo. Wie wil er nou antwoord krijgen hier? Ga ik niet zoveel moeite voor doen, hoor..... :P

;D ;D ;D ;D

denkweb

Lucht Massa Meter?? Geen Lambda-lampje dat brandt??

Jak

Hoi,

"Stuk" geeft meer aan het gevoel wat het oplevert, want idd, hij deed het nog...

Dus, vanochtend om 1/2 9 bij de dealer, die rommelt onder de kap, en voila ! Probleem opgelost

Niet erg bevredigend, ik heb liever dat er iets aanwijsbaar is,  wat meer uitleg is op z'n plaats. Wie weet hiermee wat het was?

- er is aan de geribbelde slang gerommeld tussen luchtfilter en motor

- de stekker luchtmassa meter is losgemaakt en vastgezet (had geen invloed op het probleem trouwens, alles bleef prima lopen ???)

- tussen linker twee injectoren (vanaf voorzijde gezien) zit een benzine toevoer (? ;) ik ben een leek), ook daaraan is gewrikt

- de carter overdruk slang (dat is toch dunne zwarte die langs de injectoren terug loopt?) is wat vaster aangedrukt in de afvoer bij het luchtfilter

Evaluatie: stationair klep zat vast. Hmm, die zal wel in die buurt zitten ? Wel onderhoud is op zn plaats ?

Groetjes, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

toycar

8)
Verschijnsel lijkt idd op een niet soepel lopende stationairregelaar. Hier is al heel wat over geschreven, met bijbehorende foto's.

thuur

Citaat van: Jak op 11-06-2005 10:39:07
Hoi,

"Stuk" geeft meer aan het gevoel wat het oplevert, want idd, hij deed het nog...

Dus, vanochtend om 1/2 9 bij de dealer, die rommelt onder de kap, en voila ! Probleem opgelost

Niet erg bevredigend, ik heb liever dat er iets aanwijsbaar is,  wat meer uitleg is op z'n plaats. Wie weet hiermee wat het was?

- er is aan de geribbelde slang gerommeld tussen luchtfilter en motor

- de stekker luchtmassa meter is losgemaakt en vastgezet (had geen invloed op het probleem trouwens, alles bleef prima lopen ???)

- tussen linker twee injectoren (vanaf voorzijde gezien) zit een benzine toevoer (? ;) ik ben een leek), ook daaraan is gewrikt

- de carter overdruk slang (dat is toch dunne zwarte die langs de injectoren terug loopt?) is wat vaster aangedrukt in de afvoer bij het luchtfilter

Evaluatie: stationair klep zat vast. Hmm, die zal wel in die buurt zitten ? Wel onderhoud is op zn plaats ?

Groetjes, Jak

Zo te horen heeft je dealer ook het vermoeden 'vacuumlek' gehad (zie post elianmars). Hij heeft m.i. de vacuumslangen nagelopen. Wellicht dat er 1tje niet goed vastzat.

Stationair regelaar kun je schoonmaken (zie post toycar), een slecht stationair lopende motor wordt meestal veroorzaakt door een vervuilde stat.reg.

Gr 8)

NwVolvoMn

demonteren, in remmenreiniger zetten, wachten, leeg laten lopen, klepje gangbaar maken, weer in remmenreiniger, schudden, leeg laten lopen, in bankschroef zetten, volspuiten remmenreiniger, afdoppen, nachtje wachten, leeg laten lopen, schoon maken, monteren, rijden. Niet goed, herhalen. Klaar is Jak! :P

Oh ja, staat nogal wat van op forum dus lees maar n's na