Volvo T5-R Cream yellow RHD ombouwen naar LHD

Gestart door basserd, 29-11-2018 12:10:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Zijn die bougiekabels nieuw voor de T-5R? Dan zijn het de verkeerde, je moet die met een grijze dopverlenging hebben. Blauw is voor de 10V motor.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

basserd

Citaat van: volvobug op 05-12-2018 16:21:27
Zijn die bougiekabels nieuw voor de T-5R? Dan zijn het de verkeerde, je moet die met een grijze dopverlenging hebben. Blauw is voor de 10V motor.

oei. ik zal ze vanavond even vergelijken. hoop dat ze alsnog passen

Wouter96

Dit ga ik volgen! Mooie CY.
Blauw past volgens mij wel maar de doppen zijn iets langer. 

cornelis-b

Bij autodoc en misterauto bestel je de bougiekabels voor een turbo en ze sturen de non turbo, staan verkeerd in de systemen bij die lui. Ik zou ze retour sturen en duidelijk aangeven dat je de grijze turbo kabels nodig hebt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-4life

Bij Autodoc moet je bougiekabelset 6468 bestellen
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

basserd

De bougiekabel set is terug gestuurd naar Autodoc. Ik bestel binnenkort wel een kabelset bij estateservices

Heb vandaag nog een update gehad van de volvo dealer waar mijn motorblok momenteel ligt met een aantal foto's
Aan het motorblok word momenteel dit vervangen
-kleppendeksel pakking
-uitlaat pakkingen
-inlaatpakking
-carter ventilatie
-distributieriem, multiriem en de spanrollen
-keerringen van krukas nokkenassen en aandrijfassen






Sbv

Goed bezig, maar als de boel toch zo open licht neem dan gelijk klepsteelrubbers etc mee

volvobug

Als dit de aanpak is, laat dan vooral ook meteen nieuwe klepsteelrubbers plaatsen.

-edit: Sbv was sneller  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Ik zou de kop eraf halen en de geleiders, zittingen, kleppen, etc.  controleren indien nodig  vervangen.

Maar als je het zelf niet doen, kan dat aardig wat extra geld kosten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

basserd

De auto rookte niet en bij mijn weten ook geen olie verbruik. Dus ik vind klepseals niet nodig. Als het nodig haal ik het wel weer los. En klepgeleiders controleren bij dit type motor die 136k gelopen heeft lijkt me overbodig. Deze motoren lopen normaal 400k zonder al te veel problemen. Dus ik verwacht niet dat dit versleten is bij deze lage km stand.

V70R^2

Geleiders en kop eraf is misschien niet nodig, maar die seals altijd.

Iedere volvo verbruikt olie na 20 jaar (al heb je maar 100k km ermee gereden, die seals zijn oud en uitgedroogd), misschien ruik en zie je het niet maar verbruiken doen ze allemaal.

Je kan er nu zo bij.... Het kost je nu drie tientjes ipv €500+ straks als de boel weer los en vervangen moet.

NinaPaul

#41
Citaat van: V70R^2 op 14-12-2018 18:13:52
Geleiders en kop eraf is misschien niet nodig, maar die seals altijd.

Iedere volvo verbruikt olie na 20 jaar (al heb je maar 100k km ermee gereden, die seals zijn oud en uitgedroogd), misschien ruik en zie je het niet maar verbruiken doen ze allemaal.

Je kan er nu zo bij.... Het kost je nu drie tientjes ipv €500+ straks als de boel weer los en vervangen moet.

Misschien niet, maar je kan er nu zonder grote moeite bij om het te controleren.


Onderhoud is ook voor seals van groot belang.
Mijn oudste alter 1 van bijna 27 jaar en 3 ton op de teller verbruikt niet meer dan een 0.4 liter tussen beurten, daar zitten nog steeds de originele seals in.
MAAR zijn hele leven lang is de olie vervangen om de 7.500km.

Mijn andere alter 1 ook bijna 27 jaar, slechts 154dkm gereden doet ongeveer een liter op 4500dkm, daar is geen onderhoudshistory van gekend.

EDIT: Typo :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

marc-850

Citaat van: NinaPaul op 14-12-2018 18:37:49

Mijn andere alter 1 ook bijna 27 jaar, slechts 154dkm gereden doet ongeveer een liter op 4500dkm, daar is geen onderhoudshistory van gekend.


Das nie veul, 1 liter op 4.500.000 km  ;D
Maar het onderhoud is dan niks op aan te merken...

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

tom480

Vetjes, gaaf project hoor!
Wie weet spot ik je nog wel eens, ik woon zelf ook in Raalte  ;D.
- R1200GS -