Alarm stopt niet na terugplaatsen accu

Gestart door TBoss3, 24-12-2018 13:12:06

Vorige topic - Volgende topic

TBoss3

Hallo allemaal,

Mijn Volvo 850 2.5 20V uit 1994 staat alweer 3 maanden stil (student zijn is niet altijd even makkelijk :P). Vandaag wilde ik hem verplaatsen naar onze andere oprit omdat ik wat dingen wilde doen. De accu heb ik losgekoppeld toen ik hem heb stilgezet 3 maanden terug en binnen gezet, zodat deze niet kapot zou vriezen. Op het moment van loskoppelen van de accu was de auto niet op slot.

Vanmorgen wilde ik de auto verplaatsen, dus accu erin gezet. Meteen ging het alarm af (wat een herrie met de motorkap omhoog) en deze wilde ook niet meer stoppen. Het geluid komt uit het zwarte boxje te zien op onderstaande foto:

Na opzoeken blijkt dit een sirene te zijn (https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Siren/1145129/3542743.html)

Hier heb ik ook een sleuteltje voor, deze gaat boven in het sirene kastje. Ik kan de sleutel dan 1 slag draaien, maar er verandert niet.

Verschillende dingen geprobeerd zoals accu aansluiten met sleutel in het contact, aantal keer op de knop op de AB drukken en zelfs starten.
Ik heb een Guard I alarm met een driehoekige statuspaneel op de A-stijl en de grijze AB met 1 knop. De centrale deurvergrendeling werkte tijdens dat het alarm afging, en de auto startte zelfs gewoon. Desondanks kreeg ik het alarm/sirene niet stil, behalve als ik een van de polen van de accuweer loshaalde.

Weet iemand hoe ik het alarm/sirene stil/uit kan krijgen? ???  De buurvrouw begon het aardig irritant te vinden
Alvast bedankt!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Jan_D.

Probeer dit eens:
motorkap en ramen en achterklep dicht, alle deuren dicht dan auto afsluiten met de afstandbediening van het alarm. Vervolgens een minuut wachten en dan auto met de afstandsbediening weer openen.

TBoss3

Dankje voor je reactie!
Ramen deuren en achterklep heb ik wel dicht gedaan. Motorkap niet. Zou dit de reden kunnen zijn dat het alarm blijft gaan? Oftewel, weet de auto of de motorkap open staat of niet?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

volvobug

Citaat van: TBoss3 op 24-12-2018 17:16:44
Dankje voor je reactie!
Ramen deuren en achterklep heb ik wel dicht gedaan. Motorkap niet. Zou dit de reden kunnen zijn dat het alarm blijft gaan? Oftewel, weet de auto of de motorkap open staat of niet?

Dacht van wel, slim hè zo'n auto  ;) Weet zelfs wanneer hij opgetild wordt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.