Airmix knop zit vast

Gestart door Michaell, 06-02-2018 17:38:31

Vorige topic - Volgende topic

Michaell

Hoi Allemaal,

Sinds ik mijn airco verdamper zelf heb vervangen zit de "airmix" knop vast die koude lucht op je gezicht blaast vanuit de middelste roosters, ongeacht de kachelstand
.
Ik vrees dat de klep klem zit tussen het kachelhuis en het Dashboard (van wat ik kan zien).  Ik had daar niet op gelet en ook nooit gewesten toen dat die klep daar zat. Maar nu wel!  :eusa_shifty:  :eusa_doh:

Ivm de kou buiten heb ik nu de middelste 2 roosters dicht staan, zodat de auto toch snel lekker warm word van binnen. Er komt nu dus alleen maar koude lucht uit de middelste 2 roosters (die boven de radio/ECC unit zitten).

Afgelopen weekend heb ik ff de bovenkant van het Dashboard verwijderd in een avontuurlijke poging te zien wat er loos is en of ik iets los kan friemelen, maar ik zie dat ik daar vanuit die hoek niet bij kan komen. Ik zie een lang stokje vanuit die draaiknop die 20cm verderop in een dikke kunststof leiding verdwijnt waar die klep in moet zitten.

Weet iemand misschien een slimme methode om die klep toch vrij te maken?  :eusa_pray:
Of moet daarvoor het hele dashboard toch weer ff verwijderd worden (ik vrees het laatste. maar je weet maar nooit.).

Gijs H

Dag Michaell, heb je ondertussen het defect kunnen verhelpen? Zit namelijk met exact hetzelfde probleem!

Groetjes, Gijs

Michaell

Hoi Gijs,

Nee, nog niet. Ik laat het nu nog ff voor wat het is. De laatste tijd kom ik er niet echt aan toe en omdat ik de roosters gewoon kan sluiten met dit koude weer heeft het voor mij niet direct prio.
Wel heb ik toen ik een dagje op mijn favoriete sloperij was om ff te shoppen een 850 gezien waar het Dashboard er los in zat.

Ik heb toen ff gekeken en zag meen ik dat de klep die dit regelt bij montage als je er niet op let klem kan worden gedrukt op het kachelhuis.
Dus ik wil een keertje gaan kijken of ik het Dashboard van mijn auto als ik ff een dagje heb en het weer wat warmer is wat los kan maken (zonder te verwijderen, maar gewoon dat ik het iets op kan tillen) en met wat friemelen de klep in de juiste positie weten te zetten en dan gewoon weer vast schroeven.

Wel ben ik er van overtuigd dat dit het probleem moet oplossen, naar aanleiding van wat ik zag in de sloop-850.