AC Tronic ETM en 2 andere zaken V70R 2000

Gestart door Sbv, 09-12-2018 16:41:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Bij deze een poging om eea neer te zetten. Ik had zowaar eea op de foto gezet na een stuk rijden met Vida op pass stoel

KIM

Het lijkt alsof je de front en rear sensor verwisselt hebt. Is dat uberhaupt mogelijk?

Sbv

Citaat van: KIM op 11-12-2018 14:53:42
Het lijkt alsof je de front en rear sensor verwisselt hebt. Is dat uberhaupt mogelijk?
Nee 2 verschillende soorten aansluitingen volgens mij. De voorste is Wide band sensor toch met 5? draadstekker en de achterste is eigenlijk gelijk aan bijv de S70 met een 4 draadsstekker
Nu had men in de achterste stekker zitten knippen(lees stekker eraf geknipt en een andere eraan gezet) Mark(maruksa) heeft dit aangepast en we hebben er weer een originele stekker op gezet.

arjenT5R

13,4 kg/h bij 1120 rpm is erg laag... daar zit wss iets van je oorzaak... luchtlekkage toch...?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 11-12-2018 15:23:01
13,4 kg/h bij 1120 rpm is erg laag... daar zit wss iets van je oorzaak... luchtlekkage toch...?
Alleen weer ?
Evap heb ik een keer afgedopt en merkte geen verschil. Bij mijn weten heb ik alles gehad op uitlaatspuitstukpakking na

arjenT5R

Uitlaatspruitstukpakking heeft niets te maken met lage luchtmassa waarde...

Kor heeft een vergelijkbare motor toch? Misschien kunnen jullie ze eens vergelijk bijvoorbeeld stationair en op 3000 rpm ofzo...

Die ltft en stft zeggen erg veel... Moet een hoop brandstof bij gecompenseerd.

Sbv

Dit is een 2.4 blok en Kor heeft 2.3 maar verder redelijk hetzelfde. Ik heb er een 19T turbo op en Kor dacht ik een 16T

KIM

Klopt.
Toch zint die oxygen sensor me ook niet. Zondag tijd? Dan is Ar ook bij me. Ik kan hem toch niet continu helpen.
Kijken we ook even naar de ETM

arjenT5R

RoelNL

Citaat van: arjenT5R op 11-12-2018 15:23:01
Is te laag inderdaad

Stationair moet je uit mijn hoofd tussen 3.5 en 4 gram per seconde zitten, alles hoger is bij zo'n 2.4 turbo motor teveel.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

Citaat van: KIM op 11-12-2018 17:11:15
Klopt.
Toch zint die oxygen sensor me ook niet. Zondag tijd? Dan is Ar ook bij me. Ik kan hem toch niet continu helpen.
Kijken we ook even naar de ETM
overdag heb ik wel tijd. Roep maar een tijd

KIM

Citaat van: Sbv op 11-12-2018 20:14:06
overdag heb ik wel tijd. Roep maar een tijd

Ik weet niet hoe laat Arjen komt maar ik ben er de hele dag. Dus ik keer de vraag gewoon om  ;D : Wat komt jou het beste uit?

Sbv

Afgelopen zondag bij Kornelis geweest aangaande de storingen in de V70. We hebben de ETM gewisseld met een origineel exemplaar met gele sticker welke Kornelis nog had liggen. Verder hebben we eea nagelopen en wat gemeten maar probleem is nog niet opgelost.
Gevoelsmatig loopt de auto wat rustiger met andere ETM erin.
Zojuist de auto uitgelezen en helaas beide fouten die erin stonden zijn weer terug gekomen. Net na het wisselen van de ETM zat er ook nog een IMM fout in maar deze heb ik niet meer terug kunnen vinden en is(tot op heden) nog niet terug gekomen.

Van de week een keer even de nokkenas sensor loshalen en inspecteren en ook de krukas sensor. Een blik in Vida leverde op dat de sensoren helaas anders zijn dan die van onze S70. Mogelijk dat er iets te zien valt aan de Krukassensor.

Kornelis had verder nog een downpipe liggen van zijn V70XC echter is dit nog de oude loop en bij montage dan dient de haakse overbrening gedemonteerd te worden. Dit hebben we zeker gezien de tijd niet gedaan.

Deze week nog een ritje maken met vida aan op de pass stoel en dan eens kijken of er nog wat te zien valt wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.

Kornelis bedankt voor je hulp afgelopen zondag
Binnenkort verder

KIM

Misschien heb ik nog zo'n nokkenas sensor liggen. Het oude XC blok was ook ME7.
Ik begrijp dus dat je nog steeds de fueltrim fout hebt?
Ik ben benieuwd naar de lambda metingen want de achterste sensor mag geen 0,45 V aangeven. De kat is van later zorg.

Wat ik me nu ook ineens afvraag: Horen die lichtblauwe injectoren er origineel in te zitten? Als die vorige eigenaar er maar lukraak nieuwe heeft ingeplempt gaat het ook niet goedkomen met je fueltrims.

Hans Duiven