Ik zie een ster... maar nu niet meer!

Gestart door The Saint, 06-06-2005 22:07:19

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Vanaf vandaag rijd ik enkele dagen in een Mercedes 200. De V70 R wordt hier en daar wat bijgeschaafd en krijgt nieuwe sloffen.

De 8erbumper heeft een paaltje ontmoet, en is daardoor wat ingedeukt (maar niet gescheurd) en de lak bladdert er hier wat af.

8erin is ooit een fiets of zo vervoerd denk ik, en toen heeft de klep daar wat op gestuiterd. Hier is de lak er dus ook af.

2x steenslag? op het dak.

Wiel ontmoet stoeprand (in meer en mindere mate 4x).

En de Pirelli's die alle4 vervangen gaan worden door Michelin Primacy's.

Even voor alle duidelijkheid, ALLE schades zijn ontstaan VOORDAT ik eigenaar werd...

The Saint, die dit wel even geregeld wilde hebben om een goed figuur te slaan als we a.s. zaterdag afreizen naar Peschiera  :)

No shirt no shoes, no pinball

Turbobiker

Ik dacht even dat het ging om een ster in je ruit, maar het valt gelukkig mee ;)

Prettige vakantie ;D
De Tussenpaus

reneetje

Vreemd dat die  plekies (vooral op het dak ???) roesten.
Ik heb al jarenlang  ook wel wat steenslag voor op de motorkap , maar roesten doet het niet.

R ::)ene

elianmars

Worden de wielen ook weer netjes gemaakt?
Zoja, dan ben ik benieuwd hoe ze er straks uit zien (en wat 't zo'n beetje kost om ze weer mooi te laten maken).
Onze Titans zijn rondom geschaafd (zo gekocht, niet zelf gedaan  ::)), zint me ook niet echt......

Veel plezier straks in Peschiera. Over een weekje of zes zitten wij er ook  ;D 8)

Peertje

Citaat van: elianmars op 06-06-2005 22:28:17
Onze Titans zijn rondom geschaafd (zo gekocht, niet zelf gedaan  ::)), zint me ook niet echt......

Heb ik ook en dat is me een doorn in m'n oog.  >:(
Maar naar de wielendokter is volgens mij rond de 500 euri voor 4 wielen.
Hé? Geen banner meer?

FFW

ai een mb200 word je niet vrolijk van als je een r gewend bent. Wij hebben sinds kort naast onze volvo ook een Mercedes maar dan een 12 cylinder. Rijdt prima moet ik zeggen.
Trouwens, waar ga jij heen voor je lak en steenslag van je volvo? Is er een spuiter waar jullie goede ervaringen mee hebben?

The Saint

De MB is gelukkig weer omgeruild voor mijn eigen vertrouwde V70 R. Ik heb behoorlijk wat gezeik aan moeten horen dat het geen gezicht was als ik met die Duitse bak aan kwam zetten. Maar goed, ik heb een paar dagen gebrek aan power en luxe weer overleefd.

Hier wat foto's van de herstelde schade:

De onderkant van de klep en de bumper zijn bijgewerkt en gespoten:

De wielen zijn bijgewerkt (en 4 nieuwe Pilot Primacy's met velgrandbescherming gemonteerd):

De plekjes op het dak zijn bijgewerkt (zit nog wat vuil ook op het dak):

Ik heb de schade laten herstellen door Bossen & de Bakker in Noord-Scharwoude, een Mercedes en Ssang Yong dealer. De reden hiervoor is eigenlijk dat familie van me daar werkt.

Over de Volvo dealer in Alkmaar was ik op zich tevreden, maar ik ben R nu 8er gekomen dat het goedkoper kan. Bovendien d8en ze bij Bossen & de Bakker meer met me mee. (Bij de Volvo dealer wilden ze o.a. de hele bumper vervangen.)

Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Ze hadden me precies uitgelegd wat ik kon verwachten, en dit bleek te kloppen. Zo was R bijvoorbeeld al gezegd dat de wielen nooit meer 100% gaaf zouden worden (of voor prijzen die ik R niet voor over heb), maar wel weer een stuk mooier, en dat kwam uit.

The Saint, die zich alleen nog afvraagt hoe lang ik moet w8en voordat ik een wasstraat kan bezoeken (ivm de pas gespoten delen).

reneetje

Citaat van: The Saint op 09-06-2005 21:32:01

The Saint, die zich alleen nog afvraagt hoe lang ik moet w8en voordat ik een wasstraat kan bezoeken (ivm de pas gespoten delen).

Als ik door de wasstraat ging zou er zeker een paar weken mee wachten, de lak kan dan wel droog zijn maar niet hard........

Rene ;)

The Saint

Citaat van: reneetje op 09-06-2005 22:02:52

Als ik door de wasstraat ging zou er zeker een paar weken mee wachten, de lak kan dan wel droog zijn maar niet hard........

Rene ;)

Zoiets vermoedde ik al, bedankt voor de tip Reneetje!

beezz

erg mooi , Saint!
Ziet R weer goed uit.
Ik zou 2 weken wachten met de wasstraat. Uitharden van lak duurt tegenwoordig wat langer dan vroeger door het gebruik van minder vluchtige ( milieu-onvriendelijke ) stoffen.

Beezz, die blij is dat het MB-avontuur niet goed is bevallen ;D
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

The Driver

CiteerWij hebben sinds kort naast onze volvo ook een Mercedes maar dan een 12 cylinder. Rijdt prima moet ik zeggen.

Wat voor Merc. is dat ?? :o

mark20v

Mij is vertelt dat lak beter uithardt als deze nat wordt zoals in een regenbui, of een wasstraat daar ook bij hoort weet ik niet.
Monteurs zitten hier genoeg op het forum maar zitten er hier geen spuiters die dit weten?

gr
Volvo separates men from the boys  

Derks

Citaat van: The V70R Driver op 13-06-2005 14:53:57
CiteerWij hebben sinds kort naast onze volvo ook een Mercedes maar dan een 12 cylinder. Rijdt prima moet ik zeggen.

Wat voor Merc. is dat ?? :o

zal toch wel deze zijn zeker?

Maar je hoeft niet perse een 5 euro ton neer te tellen voor een 12 cilinder, de S-klasse heeft er o.a. ook 12

gr derks

BenC70ES

Citaat van: Derks op 13-06-2005 20:22:08

Maar je hoeft niet perse een 5 euro ton neer te tellen voor een 12 cilinder, de S-klasse heeft er o.a. ook 12

Voor nog geen 5000 EUR kan het ook ... (inclusief het mooie interieur  :o  :-X ??? :o)

@Saint, hij ziet er weer heel mooi uit!  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!