Olie onder mat bestuurderskant

Gestart door 855/96, 16-10-2018 00:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855/96

Misschien een beetje een vreemd verhaal. Altijd wanneer ik de auto uitzuig gaan de matten er eerst even uit. Iedere keer valt me op dat onder de mat aan de bestuurderskant behoorlijk vettig is van (wat lijkt) een olie achtige substantie. Is er een manier hoe dat daar terecht kan komen of moet dat ooit door eigen toedoen (vorige eigenaar) daar terecht zijn gekomen?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

V70R^2

Ik denk eerder aan opgedroogde koelvloeistof, vies, plakkerig en (proef het even) zoet?

dat komt daar als de kachelradiator lek is.

855/96

Dank voor je snelle reactie, ik zag een paar foto's (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=5654) en dat ziet er heel aannemelijk uit. De kachel doet het wel gewoon, zou dat kunnen betekenen dat de reparatie al is uitgevoerd?
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

V70R^2

Dat zou zomaar kunnen ja, de boel blijft gewoon vies en vettig na lekkage van KVS daar.

Echter als die kachelradiateur lek is, dan kan je dat ook ruiken (zet de kachel na het starten op heet en blazers flink aan, dan ruik je een muffe zoete koelvloeistof lucht, en moet de klus nogmaals geklaard worden..)

-D©©©L-

Een paar oude kranten onder de isolatie en tussen de isolatie en de bekleding kunnen het aanwezige vocht goed opnemen.
Als het (grotendeels) opgedroogd is eventueel eerst met voldoende water en een spons uitsoppen. Door de linker lijst in de deursponning even weg te laten (voor een paar weken) kan je de kranten makkelijk wisselen. Het merk en type krant maakt niet zoveel uit.  ;)

NinaPaul

Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2018 20:21:46
Een paar oude kranten onder de isolatie en tussen de isolatie en de bekleding kunnen het aanwezige vocht goed opnemen.
Als het (grotendeels) opgedroogd is eventueel eerst met voldoende water en een spons uitsoppen. Door de linker lijst in de deursponning even weg te laten (voor een paar weken) kan je de kranten makkelijk wisselen. Het merk en type krant maakt niet zoveel uit;)

Als het maar geen digitale krant is  ;D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

de Boeing