Vreemde eend in de bijt: Gijs zoekt (T-5)R

Gestart door Gijszoekt(T-5)R, 18-08-2010 11:08:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jooptrouwee

Beste Gijs,
Misschien heb ik wat je zoekt: een V70 AWD, bouwjaar 1997. Hoewel ik er zeer aan verknocht ben wil ik overstappen naar een leasebak, wel Volvo maar dan een V50.
Mijn V70 is dus te koop. Het is van origine een Amerikaans model (dus mijlenteller). Ik ben de eerste eigenaar en heb 'm in 1999 met mijn huisraad meegenomen en op NL kenteken gezet. Automaat, 4-wiel aandrijving met veel opties: dakje, leren bekleding, 3e bank (leuk voor de kids), etc. Low pressure turbo. Er staat 227000 op de teller, dat is dus 365000 km. Als je belangstelling hebt, laat het me maar weten.

Gijszoekt(T-5)R

Hallo Joop. Bedankt voor je aanbod. Helaas niet wat ik zoek. Zoek echt een 850 en eentje met minder dan 250.000 km. Succes met de verkoop van je V70. ;)

verburgh

Mooie impreza had je  ;) jammer dat ik er heel veel gezeik mee heb gehad  :eusa_wall:

Gijszoekt(T-5)R

Mijn avontuur hier op het forum gaat al weer eindigen vrees ik heren... :eusa_silenced: :-[

Ik was zaterdag naar deze auto gaan kijken in Soest:
http://link.marktplaats.nl/371631733

Auto is in 2006 naar Nederland gekomen en van het deel in Nederland en alles wat daarvoor qua onderhoud in het buitenland is gebeurd is niks bekend... ::) Geen boekjes dus. Auto had een erg slechte voorbumper vol met steenslag en aardig wat butsen. Hij reed op zich best prima. Maar had wel erg het "oude auto gevoel". Niet zo gek natuurlijk voor een beesie uit 96 terwijl ik een auto uit 2004 gewend ben. Ik weet dus ook niet of ik zover terug moet gaan in ouderdom van de auto en gedraaide km's.

Maar ik wist dat er verderop in Soest bij Smeeing een Subaru Legacy 3.0 R Spec B  touring te koop stond. Dit is dus het topmodel Legacy met 3.0 zescilinder boxer onder de kap en 245 pk. Ik ben er als een blok voor gevallen en over een week staat ie voor de deur. Sorry dat het geen Volvo is geworden... :evil: :eusa_shifty:

Ik wens jullie nog veel succes en plezier op dit wel fijne forum! :) ;)

Oh ja, het is zo'n Subaru. 2007 en donkerblauw: http://www.autozine.nl/text/314.html

Mr Rens

Één tip; ga eens in een v70 xc (classic) rijden. Moderne auto (2000) AWD en een dikke turbo. Rijdt fijner dan een 850 en is ook mooier.

Maar veel plezier met je Subaru :D
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Piere

Citaat van: Mr Rens op 31-08-2010 22:43:36
Één tip; ga eens in een v70 xc (classic) rijden. Moderne auto (2000) AWD en een dikke turbo. Rijdt fijner dan een 850 en is ook mooier.

Maar veel plezier met je Subaru :D

Lage drukturbo  :eusa_shhh:

;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Mr Rens

Citaat van: Piere op 01-09-2010 10:18:17
Citaat van: Mr Rens op 31-08-2010 22:43:36
Één tip; ga eens in een v70 xc (classic) rijden. Moderne auto (2000) AWD en een dikke turbo. Rijdt fijner dan een 850 en is ook mooier.

Maar veel plezier met je Subaru :D

Lage drukturbo  :eusa_shhh:

;D

turbo = turbo, zie hieronder


B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Wout309t

Kan het wel begrijpen, zo'n spec B is een zeer fijne auto..
2011 V70 2.0T R-Design MT

Gijszoekt(T-5)R

Koekoek! Daar ben ik weer! Ruim 8 jaar later... :eusa_wall: ;)

En wat staat er nu voor de deur? Een black stone 850R! Het is er dus toch van gekomen. Heb tot nu met veel plezier in de Legacy gereden maar een (T-5)R bleef kriebelen dus het moest er nu maar van komen.

Het is een Amerikaanse import. Na 1 jaar in de States is de auto naar NL gekomen met de eerste eigenaar. Ik ben de 3e eigenaar en de auto heeft nu omgerekend zo'n 280.000 km's ervaring. Goed onderhouden maar lak is in niet zo'n beste staat. Veel krasjes, steenslag en ingebrande vogelpoep. :-\
Waarschijnlijk wordt de auto in het voorjaar in zijn geheel overgespoten.

Rijdt prima (lees: snel zat)  maar over de wegligging en bochtgedrag ben ik niet zo te spreken. Veel te soepel geveerd en helt enorm over als je een bocht met wat enthousiasme neemt. Ik ben na de Legacy spec B met AWD en Bilstein-onderstel wat verwend denk ik maar dit moet aangepakt worden. Ik heb aan de voorkant al een veerpootbrug gemonteerd maar ik merk weinig verschil. Stoute schoenen aangetrokken en gisteren een KW variant 2 instelbare schroefset gekocht. Die komt er binnenkort onder en dat zal vast een wereld van verschil zijn. :eusa_dance:

Hier waren de ramen nog niet getint en inmiddels zitten de juiste US-knippers er ook op.

razorx

Leuk dat het er toch van gekomen is!
Die wegligging van je Subaru zal je blijven missen. Zeker een estate is wat zwaar aan de achterkant. In ruil zal deze wagen je rust geven bij lange ritten rechtdoor.

Een stel goede veren en schokbrekers zullen je zeker helpen. Je zou het camber vóór ietsje negatiever kunnen laten zetten.
Een extra stabilisatiebrug achter helpt ook. Die wordt gemonteerd op de plaats waar de gaten voor het 3e bankje zitten in de koffer ruimte.

KIM

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd.

Ik heb ook net KW's er onder gezet:



Achter is de auto op de hoogste stand gezet: Naar mijn idee moet daar nog wel wat aan gebeuren met ringen oid. Voor heb je wel de ruimte.
Ik wil zelf nog altijd dikkere stabilisatorstangen om het overgebleven overhellen te reduceren.

Benny850

Staat zeker heel mooi zo verlaagd, maar levert dit niet vaak problemen op als je ergens overheen moet rijden?
Dat vind ik altijd vervelend dat je bang bent om iets te raken.

innocenti

#27
Regel ook een veerpootbrug voor achter. Die maakt wel echt verschil.
En IPD swaybars zijn ook de moeite waard. Dan kom je een aardig eind met sturen.

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88593.15
Of deze.