Trekhaak - verlichting - mistlicht - 7 polige stekker

Gestart door jeroen.k, 07-01-2019 11:49:06

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.k

Beste Volvo850 liefhebbers. Ik heb een vraag.
Misschien dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen.

Het gaat om het volgende, ik heb een trekhaak achter de auto met een 7polige stekker. Omdat ik bezig ben van een 850 een aanhanger te maken (anderhalve Volvo 850 :) ) wil ik deze laten keuren bij de RDW. Dan moet de 'aanhanger' voorzien zijn van mistlicht.

Project:

De 7 polige stekker heeft eigenlijk geen mistlicht stekker / of constante stroomdraad, tenminste, ik heb op draad nr.2 vanuit de stekker aangesloten op het mistlicht van de aanhanger. Nr2 raad van de stekker zou constante stroomdraad zijn of mistlicht draad alleen blijkt dit niet zo te zijn in mijn geval.  Ik heb dit draad namelijk al aangesloten op het mistlicht van de aanhanger maar er gebeurd niks. Hij gaat niet constant aan en als ik het mistlicht aanzet gebeurd er ook niks. Dit draad is bij mij dus geen constante stroom of mistlicht draad. Het mistlicht werkt zeker weten, omdat ik dit heb getest met een losse accu.
Daarom wil ik nr.2 draad van de stekker aan gaan sluiten op de bedrading van de auto op het mistlicht van de auto.

Nu komt de vraag, ik ben op zoek naar waar de bedrading van de 7polige stekker de auto inkomt. Het lijkt alsof deze precies onder het klepslot/bevestiging van de achterklep binnen lijkt te komen en niet zichtbaar is.

Stekker:

Heb het plastic al verwijderd, maar het klepslot/bevestiging nog niet. Ik kwam nog wel een soort van kastje tegen links naast het reservewiel, zou dit de bedrading zijn van de trekhaal 7-polige stekker? Ik weet dat in de aanhanger het wit/paarse draad van het mistlicht is. Ik zit te denken om deze af te tappen van de auto en deze aan te sluiten op draad nr2 van de stekker. Lijkt dit jullie een goed idee?

Kastje?

Op het kastje staat trouwens: lampencontrol 12v VOLVO.
2x stoplight
4x taillight

Op het kastje zijn de volgende codes gedrukt:
58LB
85B
58

54
54L

58LA 
58A
58RA
58C
31
K
54R

Ik heb al op vele zoekopdrachten gezocht alleen kom ik er nog niet uit, hopelijk kan iemand mij tips / tricks geven met wat ik het beste kan doen.

Alvast dank.

classicT5

Meestal loopt de bedrading via rechtsachter naar binnen. Als je daar vloerplaatdeel verwijderd verwacht ik dat je tule kunt zien. Dat relais lijkt me van je aanhangerverlichting maar dacht dat ze normaal grijs waren.

nieuwe_arjan

Dat zwarte kastje is je "Bulb failure unit"

Citaat van: blauweroffel op 16-09-2011 13:34:56
een grijze heeft nl als derde remlicht LED
een blauwe heeft nl als derde remlicht een gloeilamp

Op de grijze staat:
2x stoplight 12V/21W
1x LED stoplight 12V /4W

OP de blauwe staat:
3x stoplight 12V/ 21W

Op zwarte staat 2x stoplight.

hier een pic:

Aan die stekker zit (als het netjes is gedaan) een aftakking voor/naar je trekhaak. Die stekker is de voeding uit de auto en naar de achterlamp units.

Als je mistlamp op de aanhanger aan is, moet de mistlamp op het trekkende voertuig uit zijn. Daar zijn contact 2 en 8 voor bedacht, een contactje geschakeld door het insteken van de aanhanger stekker.