2.5 naar 2.5t

Gestart door Benmaes112, 25-10-2019 12:00:10

Vorige topic - Volgende topic

Benmaes112

Hallo ik heb een GLT 2.5 20v en ik  ben aant overwegen om er een 2.5T turbo op te zetten. is hier ervaring mee/ tips om dit te doen.
Alvast bedankt
Volvo 850 T5-R
Volvo S60R

V70R^2

compressie verhouding moet ook flink omlaag, dus gewoon gelijk een T5 blok pakken daar de 2.5t's niet bepaald bekend staan om hun betrouwbaarheid.

Zoek een sloper, turbo kabelboom en alles overzetten, ook het hitteschild schutbord e.d. is bij de turbo's anders.

Benmaes112

oke dus het is niet slim om te doen
Volvo 850 T5-R
Volvo S60R

Wouter96

2.5T wilt nog wel eens scheuren ja. Dus als je een blok wissel gaat doen zoek een 2.3. Kabelboom omprikken etc. Bereid je voor op veel werk en nog een beste investering als je het echt goed wilt doen (als je meteen PCV, TCV, LMM, Lambda, ...,... mee pakt).  Er gaan waarschijnlijk mensen zeggen: je kan beter een andere auto kopen. Wat praktisch gezien wel klopt, maar een blokwissel is veel leuker  8)

BBS

Maar een 2,5T rijdt gewoon zoveel lekkerderder :D ;D ;D
Volvoloos....

V70R^2

Tja, dan moet je hem maar even goed shimmen of compleet closed deck maken, dan kan je zorgeloos naar de miljoen km ;D

elianmars

Citaat van: Benmaes112 op 25-10-2019 12:00:10
Hallo ik heb een GLT 2.5 20v en ik  ben aant overwegen om er een 2.5T turbo op te zetten. is hier ervaring mee/ tips om dit te doen.
Alvast bedankt

Dat gaat flink in de papieren lopen  :eusa_shifty:

Lijkt me verstandiger om een 'kant-en-klare' 2.5T of T5 (of T-5) aan te schaffen.

Benmaes112

oke ja ik laat m inderdaad gewoon op zijn naturel 170 pk
bedankt voor de reacties ;D
Volvo 850 T5-R
Volvo S60R