Engine swap

Gestart door Groene850, 02-03-2019 17:50:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Groene850

Hallo,

Ik heb nu een 850 2.5 10V uit 1996.
Nu wil ik de motor wisselen.
Sinds vandaag ben ik in bezit van een 2.0T motor uit 1995.

Mijn vraag: wat moet ik allemaal precies overzetten?
De motorcomputer van de Turbo motor is OBD1 en nu heb ik OBD2.
En de 2.0T is een 20V met een LMM.

Hoor het graag!
(Komt ook nog een blog van)

arjenT5R

Kabelboom moet je volledig mee overbouwen.
En dan m4.4 ecu er in met 2.0T5 software en een 16T turbo.
Kan je die obd2 handel ook gewoon gebruiken.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de geneRaal

Blackstone under construction

Groene850

Nu vraag ik me af, wat komt er extra aan sensoren en actuatoren bij?
Zaken zoals de LMM kan ik de pinbezetting v.d ECU opsporen en dan een boom zelf maken naar de LMM?

arjenT5R

Nee het systeem is heel anders ook de ecu pinnen. Makkelijkst is gewoon een kabelboom van een M4.3 of M4.4 +T te nemen en die er in te leggen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Isolatie schutbord is ook wel verstandig om van een turbo versie te installeren, die turbo locatie wordt bijzonder heet en is bij een NA slechts een dun laagje stof geloof ik?

Groene850

Dat wordt dan lastig om een kabelboom te zoeken denk ik...
Zit je ook nog met startblokkeering o.i.d?
In mijn 850 1996 waar de 10v in zit heb ik geen alarm en dan denk ik ook geen blokkering.
Ga alsnog een gezocht-advertentie aanmaken dan :)


@v70R; dat is inderdaad zo, maar belangrijkste is dat de motor er draaiend in zit.
Bedankt voor de info, want had daar nog zelf niet aan gedacht!

RoelNL

Net iets te enthousiast geweest met een nieuwe motor kopen. Kun je de motor nog terug geven en geld terug krijgen. Want dit gaat een hoop tijd, geld en frustratie opleveren wil je het echt gaan ombouwen.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

Nee joh valt wel mee. Gewoon de boom ombouwen ecu er in en knallen :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Groene850

#9
Niet denken in problemen, alleen maar in oplossingen  ;D
Maar Arjen, wat heb ik nog meer aan sensoren en actuatoren er bij zitten op de 2.0T?
En heb ik nog te maken met de startblokkering?

Edit: hoef hem niet perse uit te kunnen lezen via OBD2, als hij maar goed draaiend in de auto komt.

RoelNL

De manager kreet ken ik haha. Je haalt wat op je dak dat is het enige.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

De 10V ecu is een siemens de turbo ecu is een bosch.
De ecu voet is heel anders en de pinout is heel anders.
Hier kom je dus never nooit niet mee weg.

Je moet dus echt aan een andere boom.

Wat er allemaal extra op zich is eigenlijk niet eens relevant...

Je hebt een lmm ipv een map sensor.
Je hebt een tcv om de turbo aan te sturen.

Verder scheelt het niet zoveel geloof ik aan stekkers.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Groene850

Ik heb nu een complete v70 t5 uit 97 gekocht met een 239 pk motor.
De motor en kabelboom is er uit.
Krijg het alleen niet voor elkaar om foto's op het forum te krijgen :eusa_doh:

Groene850

Weet iemand misschien de penbezitting van het electrisch deel van het contactslot?