Een 940 fan in een V70 classic

Gestart door Lutra, 10-04-2019 19:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lutra

Omdat een 940 inmiddels echt duur begint te worden een V70 10v AUT erbij gekocht (nadat iemand mijn 2e 940 total loss reed).  Helaas met veel onvolkomenheden maar daar was de prijs ook naar. Technisch lijkt de auto goed maar optisch moet er veel aan gebeuren en ik hoop via dit forum de nodige info te vinden.
En om nog even op de 940 terug te komen.... het rijden in een 850 en V70 is toch wel een stap voorwaarts. Maar... en dat is hier vast een gevaarlijk opmerking maar de interieurkwaliteit van een V70 is wel een stap terug. Omdat ik ook nog even een 850 heb gehad leek het mij zelfs dat de interieurkwaliteit van een 850 zelfs beter is dan die van een V70. Verkleurde plastic onderdelen, sleetse sturen, doorgesleten armsteunen, kleverige knopjes, dit kent een 940 niet, maar o wat rijdt zo'n V70 automaat lekker..
Helaas kan ik niet posten in het advertentiedeel, ook niet in het onderdeel gezocht gedeelte... Dan hier nog maar even, ik zoek om te beginnen de binnenbekleding van de achterklep, donkergrijs. Mocht iemand dat nog hebben liggen (liefs met bevestigingsmateriaal) voor een redelijk prijsje in de buurt van Ede dan hoor ik dat graag...
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

marc-850

Welkom hier Lutra...

Er gaat hiet straks vast wel iemand roepen om foto's, want schijnbaar hebben ze geen idee hoe een V70 er uit ziet.  :eusa_whistle:

Voor wat betreft de achterklepbekleding: die is denk ik vrij makkelijk aan te komen. Een nieuw bevestigingssetje kost iets van 13,00 euro. Die klemmetjes/klipjes zijn op deze leeftijd altijd wel gaar.

Lutra

Citaat van: marc-850 op 10-04-2019 20:16:36
Welkom hier Lutra...

Er gaat hiet straks vast wel iemand roepen om foto's, want schijnbaar hebben ze geen idee hoe een V70 er uit ziet.  :eusa_whistle:

Voor wat betreft de achterklepbekleding: die is denk ik vrij makkelijk aan te komen. Een nieuw bevestigingssetje kost iets van 13,00 euro. Die klemmetjes/klipjes zijn op deze leeftijd altijd wel gaar.

Dank alvast voor de tip met het bevestigingsmateriaal. Haha, foto's maak ik maar even niet, zo mooi is ie niet. Moet ook nog wat plaatwerk gaan vervangen voordat de auto toonbaar is...
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

Wouter1973

Welkom hier! Ik deel volledig je constateringen voor wat betreft het kwaliteitsverschil (in interieur en exterieur) tussen een 940 en een V70. Gevaarlijk hier? Tsja. Objectiviteit wordt ook gewaardeerd. En na jarenlang 740's en 940's te hebben gereden ben ik toch ook wel verknocht geraakt aan de 850. Heeft toch wat 'oers', net zoals een 940 dat had. Beetje rauw, maar wel lekker ;-)
Wat ik echt een enorme verbetering vond was de stilte in het interieur, windgeruis met name. Daar is de 850 en de V70 toch echt wel beter in dan de 940. En natuurlijk het motorgeluid. De 5 cilinder heeft daarin wel echt de voorkeur ten opzichte van het typische blazende viscofan 4 cilinder geluid bij de 940.

MikeyQR

Citaat van: Lutra op 10-04-2019 19:45:14
Omdat een 940 inmiddels echt duur begint te worden een V70 10v AUT erbij gekocht

Allereerst welkom op 't forum.

Wat is er dan duur aan een 940?

Ik rij zelf een 940 als daily maar kan het niet duur vinden, die van mij rijd wel op LPG misschien dat dat uit maakt?

Maar onderdelen zekers niet, alles kan je nieuw krijgen en best goedkoop.

Kwa interieur afwerking en stoelen is idd de 940 veel beter dan de 850 en x70's, maar een 940 rijd gewoon spartaans en heeft iets meer wind geruis dan de x70.

@Woutrr1973, ik deel je mening zeker maar met een goede RVS uitlaat klinkt een 940 best wel leuk ;D
En gelukkig heb ik geen viscofan die hebben de latere 940's niet meer.


Lutra

Citaat van: MikeyQR op 10-04-2019 22:00:41
Allereerst welkom op 't forum.

Wat is er dan duur aan een 940?


Het rijden en onderhoud is niet duur, zeker niet. De aanschaf is echter relatief duur. Kon je voorheen voor zo'n 1500 een mooie 940 scoren (en een sedan voor 1000) zitten die prijzen zitten nu tussen de 2000-3000 en vaak nog hoger voor de laatste bouwjaren. Op zich nog niet duur natuurlijk voor een goede auto maar voor een auto erbij is dat voor mij teveel geld.
V70 2.4 140 PK AUT-'99 370.000km, V70 2.4 140 PK AUT 2005 415.000km

Wouter1973

Citaat van: Lutra op 11-04-2019 08:22:37
Het rijden en onderhoud is niet duur, zeker niet. De aanschaf is echter relatief duur. Kon je voorheen voor zo'n 1500 een mooie 940 scoren (en een sedan voor 1000) zitten die prijzen zitten nu tussen de 2000-3000 en vaak nog hoger voor de laatste bouwjaren. Op zich nog niet duur natuurlijk voor een goede auto maar voor een auto erbij is dat voor mij teveel geld.

Wat jij omschrijft is niet uniek voor de 940. Probeer maar eens een leuke 850 te vinden die er nog redelijk uit ziet voor onder de 3000 euro. Een V70 is over het algemeen voor nog iets minder te krijgen. Daarnaast: aanschaf is één, maar onderhoud kan ook aardig in de papieren lopen. Ik was (veel) minder kwijt aan onderhoud bij mijn 940's dan bij de 850's....

MikeyQR

De prijzen zijn idd gestegen van de 940's.
Dat komt om dat ze in bijtelling goedkoop zijn zakelijk.
Ook worden ze met bosjes plat gereden als banger.