auto start niet, schakelaar lampje blijft groen

Gestart door kl64, 19-11-2005 13:14:02

Vorige topic - Volgende topic

kl64

Hallo,

Mijn 850 (gle 10V "94 volvo gasinstalatie) wil niet meer starten.
Vonk krijgt ie wel , maar geen brandstof volgens mij.
Tijdens starten gaat het lampje wel op rood maar ik kan niet door middel van het knopje in te drukken overschakelen naar benzine (lampje rood)

RaRa Wie helpt mij  ?

Kluwer

bert850

Heb je wel benzine in je tank? Dit lijkt een stomme vraag, maar er zijn auto's met een gassysteem die lang op benzine rijden voordat ze overschakelen naar gas.
Is mij zelf ook overkomen
Gr. Bert

kl64

Benzine zit er voldoende in, maar hij wil niet overspringen van gas naar benzine , daar zit  het probleem.
Maar nu de vraag waarom
Kan dat relais 103 de schuldige zijn ?

Christiaan

Zet de auto op contact.
Druk het knopje van de LPG in -> groen lampje wordt nu rood.
(De auto springt niet over van gas naar benzine maar andersom...... hij start altijd op benzine btw.)
Starten; doet ie het niet dan kan het o.a. de volgende oorzaak hebben:
- Relais 103
- Verstopt brandstof filter
- Verzopen (doorstarten met ingetrapt gaspedaal!!)
- Brandstof pomp defect (controleer druk op de brandstofleiding, doek eronder leggen)
- Je tank is toch echt leeg..............
- Startonderbreker (van het alarm) is nog geactiveerd
Bel anders de wegenwacht / route mobiel eens........... of gaat naar de dealer.
Christiaan

kl64

Wie weet hoe je die grote plastic kartel moer van het pomphuis(van de brandstofpomp) loshaalt?

Ik krijg er geen beweging in , als ik 'm probeer te draaien, of doe ik iets verkeerd?

Kluwer

Christiaan

Hoi Kluwer.

Ik begrijp uit je vraag dat je conclusie is dat de brandstof pomp is overleden? Als dat zo is hoor je hem niet meer lopen wanneer je auto op contact zet (kan trouwens ok liggen aan het defecte relais 103).
Heb je dit ook doorgemeten met een multimeter?
Volgens mij zijn een enorme waterpomptang en een doek het materiaal wat je nodig hebt om deze ring los te draaien.
Succes ermee.
Christiaan

kl64

Stekker van de pomp gehaald , en spanningsmeter erop tijdens de start , en die geeft aan dat er wel prik om komt, dus relais 103 is het niet.(deze klikt mooi in als de startmoter rond gaat)
De pomp hoor ik niet zoemen of iets dergelijks dus ik ga er van uit dat de pomp kapot is.

Probleem is dat ik er niet goed bij kan omdat de gastank in de weg zit, desondanks ik deze al aan de kant heb weten te schuiven.

Het is toch gewoon een draaidop?

Christiaan

Ja het is gewoon een draaidop (net als op de cola fles).
En die LPG tank is idd te verwijderen door de spanbanden aan de achterzijde los te draaien en de tank opzij te leggen.
Christiaan