standaard probleempjes

Gestart door patvdm, 27-06-2005 21:38:41

Vorige topic - Volgende topic

patvdm

beste roffelaars,

ben nog niet zo lang lid, en heb al heel wat bijgeleerd voor mijn 2.5 10v.  toch zit ik met een kleine (misschien domme) vraag, of er nergens een lijstje bestaat van de standaard kwaaltjes van onze lieverds (excuseer mij dit lelijke woord en vertel het zeker niet verder :-X).
Twee voorbeeldjes, die mij hebben geholpen of anderen:
- tracs en abs lichtjes blijven branden in combinatie met andere rare elektrische voorvallen (richtingaanwijzers weigeren dienst, dashboardverlichting valt uit,...) --> defect contactslot
- trillingen bij het remmen --> achterste schijfremmen vervormd of versleten
-...

het gaat hier om banale voorvallekes die eigen zijn aan onze roffelkes, maar die toch heel wat onkosten zouden kunnen besparen, voor we naar zo'n dure dealer of garage gaan.  We zijn er toch om elkaar een steuntje te kunnen geven, voor we de centen in het wilde weg gooien, of niet? Ten slotte,  we werken allemaal graag aan onze roffel, maar zijn niet allemaal techneuten (ps: niet kwaad bedoeld!)

Met veel liefde van en aan mijn 850.

Grtz 8)

noot: misschien bestaat zo'n lijstje.  Wie geeft me die tip?
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

thuur

Het standaard 'gepruts' staat er inderdaad niet in :-\

Wat eigenlijk alle 850's (gehad) hebben of krijgen:
- Slotje dashboardkastje ;D
- Asbak geeft vaak de geest (valt eruit)
- Kapotte deurdrang / windvanger chauffeursdeur
- Achterruitewisser (Estate) gaat vast zitten
- Defecte koplampwissers
- Losse deurstrips (rammelen van vooral achterdeuren)
- Droge sloten van de achterbank (meest vreemde piepjes en kraakjes)

En dan nog de 'standaard' dingen, die eigenlijk wel bij alle auto's van 10 jaar of ouder voorkomen heeft de Roffel ook last van:
- Defecte lampjes (dashboard, knoppen en schakelaars)
- 'Luie' gasveren achterklep
- Diverse rubbers in het onderstel (met rammelen of een 'trekkend' stuur als gevolg, denk aan stabilisator-/reactiestangrubbers, draagarmrubbers)
- Veerschotelrubbers gescheurd
- etc.

Het zijn allemaal geen dingen om een auto te laten staan, maar ze kunnen wel de nodige irritatie opwekken ;)

Gr 8)

patvdm

dat is het thuur wat ik bedoel,

zo'n lijstje waar je je niet echt druk moet om maken, waarvan je dan zelf de diagnose kunt stellen, zonder dat je belazerd wordt door je dealer of zo.

Heb het zelf voorgehad met mijn tracs en abs-lichtjes.  Hebben zelfs een diagnose van de abs-controller gedaan (tegen betaling natuurlijk, want eenmaal in de garage moeten ze toch hun centen hebben!), terwijl ik hier (helaas nadien) te weten kwam dat het simpelweg om het contactslot ging.  Heb zelfs nog de raad gekregen als het nog eens voorvalt de wagen direct binnen te brengen. Reactie: ze zien me daar niet meer!!!!
Leve het forum en zijn roffelaars met hun ervaring.
Maar zo'n lijstje zou toch veel onder ons helpen, denk je niet?

grtz  ;)
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

thuur

Ja, ik vind het ook een heel goed idee!

Ook van die piepende achterbank bijvoorbeeld. Is al heel vaak langsgekomen. Een topic met 'euvel vs. oorzaak' als dit kan veel mensen de tijd besparen zelf op het toetsenbord te klimmen ( ???) ;)

Gr 8)

patvdm

tja,

hoe lossen we dit op?
Iemand een idee????

ps: mijn asbak zit nog stevig vast, wordt niet gebruikt, zeker niet voor as!!!!!! :P

thuur

We kunnen dit topic uitbouwen, of een moderator lief aankijken en vragen of de in dit topic verzamelde ongemakken ook een plaats kunnen krijgen bij de aankooptopics (dus in een apart topic, maar dan wel bovenaan en zodat niet iedereen zomaar wat kan posten hierin)

De asbak houdt zich ook het best als ie niet gebruikt wordt ;D ;)

Gr 8)

patvdm

hei moderator   :happy:

is dit een haalbaar idee?

ik begin alvast reeds te zoeken op dit forum, hoewel mijn pc-tijd beperkt is (4 kids en een lieve partner die me nu al weer van dit scherm willen sleuren).  Zal dus weer eens in de late uurtjes moeten gebeuren :cwm31:

thuur

Citaat van: patvdm op 28-06-2005 19:52:09

ik begin alvast reeds te zoeken op dit forum, hoewel mijn pc-tijd beperkt is (4 kids en een lieve partner die me nu al weer van dit scherm willen sleuren).  Zal dus weer eens in de late uurtjes moeten gebeuren :cwm31:

Suc6! ;D ;D

Gr 8)