Introductie mdragt

Gestart door mdragt, 29-01-2020 23:23:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mdragt

Hallo iedereen,
Leuk forum hier, wel zo netjes om mezelf en m'n 850 te introduceren.
Mijn naam is Martin en woon in Berkel en Rodenrijs. Ben altijd een Volvo-rijder geweest: de 240 van m'n ouwe heer, de 343 van m'n ma, 440, 440, S40, S40, V70 - meestal leasewagens. Maar anderhalf jaar geleden een mat-rode 850 2.0i 10v uit 1996 overgenomen van een kennis, die een beetje hobbiet met klassieke volvo's.

Inmiddels de volgende reeks klusjes afgehandeld: accu vervangen, bestuurdersstoel en middenconsole vervangen (onderdelen uit donorwagen), interieur gereinigd, kachelweerstand vervangen, aanjager vervangen, kleine-deukjes-dagen bezocht, cursus machinaal polijsten gevolgd (en polijstmachine gekocht), de wagen tot hoogglans opgepoetst, spoiler en spiegelkappen overgespoten, dakrails opgeknapt, nieuwe schokdempers voor en achter laten monteren, nieuwe hemelbekleding aangebracht (hing voor m'n ogen), slot achterklep gerepareerd (onderdelen uit donorwagen), 3e zitrij geïnstalleerd.
To do: afstandsbediening euro-alarm werkend zien te krijgen (wie heeft er nog een fob?), cruise control installeren, spatbord rechtsvoor uitdeuken / vervangen, basaal onderhoud en kleine reparaties met wat hulp uitvoeren.

Zodra het zonnetje weer schijnt maak ik een paar foto's.
Wellicht tot snel, bij deze of een andere post!




volvobug

Welkom hier. Geen bijzonderheden in de kluslijst zo te zien  ;) voor een 24 jaar oude 850. En inderdaad, kom maar door met die foto's.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mdragt

#2

mdragt

't is even zoeken hoe je foto's kunt toevoegen. Heb een accountje aangemaakt op myalbum.com.




850blues

Welkom op het forum!
Die ziet er netjes uit, glimt je tegemoet  :eusa_clap:

Tip voor zwarte bumpers: zoek hier op 'polytrol' of 'lijn(zaad)olie'. Is veel over te vinden.
NB: Iig voor lijnolie geldt, pas op voor brandgevaar door broei van poetsdoek.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

L1on

Mooie auto, mag gezien worden!

mdragt

Thanks, ik ben er trots op.
Goeie tip over de lijnolie. Bumpers, dakrails, stootstrips en klinken heb ik behandeld met CQuartz DLUX, een glascoating. Dus geen diepzwarte bumpers nu, maar bij een volgende poetsbeurt ga ik eens kijken wat het effect van lijnolie is.

gero

Welkom!  is het nog gelukt met je afstandbediening ??


mdragt

Dank je.
Nee, afstandsbediening werkt nog niet. Ik heb een post gedaan op het alarmsystemen gedeelte (zie link) maar nog geen reacties. Hoop ik natuurlijk wel op.