electriciteitsproblemen

Gestart door volvomarcel, 22-12-2002 22:04:24

Vorige topic - Volgende topic

volvomarcel

Miijn koplampen gaan niet uit als ik het contact uit zet.

Wie weet waar het relais precies zit??

Wie weet hoe ik de lichtschakelaar kan aanpassen zodat bij stand 0 het dimlicht ook uit is in plaats van aan. ik heb al even gekeken maar er komen zoveel draden uit de schakelaar dat ik geen raad meer weet...
 ???

Guido_Smit

Bij mijn 850 van 1992 heb ik dit probleem ook gehad,volvo dealer Rutten uit Roermond heeft toen een lichtrelais moeten vervangen.
Deze zit in de motorruimte in de zekeringenkast,onder de kleine zekeringen onderin het kastje.
Dit is wel een duur relais, maar je bent er dan wel vanaf.
Voor het monteren heeft men toen niets gerekend.

Groeten: Guido.

Edwin

CiteerWie weet hoe ik de lichtschakelaar kan aanpassen zodat bij stand 0 het dimlicht ook uit is in plaats van aan. ik heb al even gekeken maar er komen zoveel draden uit de schakelaar dat ik geen raad meer weet...
 ???

Als het goed is zit er bij de lichtschakelaar een soort van schroefje/gleufje. Deze kun je in 3 standen zetten, 1 daarvan is de stand waarbij de lichten op stand "0" uit is. Dit staat ook in het instructieboekje.
Suc7

gr. Edwin.  8)

martijn.

Hoi,kunt natuurlijk ook een duitse ;D lichtschakelaar monteren ,die hebben geen dayrunninglight,tenzij je een na 1994 850 hebt,die kun je op de schakelaar omzetten.

Mvrg Martijn ;

denkweb

Inderdaad zit er een klein schroefje onderaan de lichtschakelaar die je hiermee zou kunnen helpen (mits er een defect is)...

Zie manual van Volvo 850 >94.

volvomarcel

Bedankt voor jullie reacties, het is een 850 uit 1992. Zit dat schroefje aan de voor-, achter- of onderkant van de schakelaar?

george

zit er waarschijnlijk niet, kwam pas bij de latere modellen. :-/
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Edwin

CiteerBedankt voor jullie reacties, het is een 850 uit 1992. Zit dat schroefje aan de voor-, achter- of onderkant van de schakelaar?

Zit in hetzelfde "blok" als de lichtschakelaar. Het ziet eruit als een schroefje (-). Ik weet alleen dat het in zowel een 1995 als 1996 Volvo zit.

gr. Edwin.  8)

denkweb

Zit inderdaad niet in de <94 modellen...  :-[ Dus heeft het een andere oorzaak... relay defect?

volvomarcel

vandaag even nwe relais gehaald in druten en ik hoop dat daarmee het probleem over is.