JT Superflow Flens keuze

Gestart door lucass, 09-08-2019 13:38:47

Vorige topic - Volgende topic

FrankvdAa

Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik zeggen dat het een Japanifold is o.b.v. de foto van Joost; let op die twee rechthoekige uitstulpingen bovenop en de vorm van de twee montagepunten aan beide zijden daarvan.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

T5-4life

Citaat van: FrankvdAa op 10-08-2019 12:01:30
Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik zeggen dat het een Japanifold is o.b.v. de foto van Joost; let op die twee rechthoekige uitstulpingen bovenop en de vorm van de twee montagepunten aan beide zijden daarvan.
Mee eens
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

V70R^2

Die twee rechthoeken bovenop komen overeen met de japanifold van Joost.

Daarbij, als het 2001 is en een 13t schuine flens eraan moet het er wel een zijn.

Mooie koop, fijne toevoeging!

arjenT5R

Kans is vrij ruim aanwezig dat het juiste spul is ja dus japani en 13T met groot huis.

Ff vragen of er japan op het spruitstuk ingegoten staat aan de verkopert?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

lucass

Citaat van: arjenT5R op 10-08-2019 18:29:46
Kans is vrij ruim aanwezig dat het juiste spul is ja dus japani en 13T met groot huis.

Ff vragen of er japan op het spruitstuk ingegoten staat aan de verkopert?

Gedaan :) nu wachten op akkoord van de verkoper.

)()()sT

Staat nu ook een Japanifold op fb. Wilde je taggen maar wist ff niet je fb-naam ;D

lucass

Thanks voor de heads up Joost. Ik wacht even de reactie af van de verkoper van mijn eerdere find (13t+spruitstuk). Als dat doorgaat heb ik een turbo en een spruitstuk voor de prijs van wat doorgaans voor alleen een spruitstuk al gevraagd wordt.

Wordt dat niks dan is dat hier te lezen.

lucass

Spulletjes zijn besteld en betaald. Heb €160 betaald voor een 13t + japanifold (bevestigd door verkoper) incl €10 verzendkosten. Redelijk nette deal lijkt me. Nu ik het spul straks in huis heb en uit elkaar heb liggen, is het de moeite om er met een luchtfrees doorheen te gaan? Waste gate poort of ingang van het turbinehuis uitfrezen? Zijn er hier mensen die dit zelf geprobeerd hebben en getest hebben? Arjen, Adriaan?

V70R^2

Nice!

Tot spiegeltje spiegeltje hoogglans polijsten heeft bij supersonische flow goede effecten (tevens hecht roet zich nagenoeg niet meer aan het oppervlak), maar ik vind een motorkap poetsen al teveel moeite, en eer je een heel turbinehuis en spruitstuk hoogglans hebt van binnen...

En of het ook merkbaar is?

gasket matchen met de uitlaatpoorten is nog het eenvoudigste voor een kleine winst, en kost niet zoveel tijd/moeite bloed zweet en tranen.

Edit: die 13t kan je ook gelijk laten bewerken tot iets leuks, 20T billet?  ;D ;D

arjenT5R

lucass

Beetje gasket matchen wordt het dan. Als ik gietresten ergens tegenkom haal ik ze weg maar kga niks polijsten, teveel werk. Misschien kan ik ergens op een Volkswagen meeting iemand vinden, die gasten poetsen en polijsten altijd toch zo graag alles?

V70R^2

tip van de eeuw, hoeveel kg spruitstukken kunnen er in jouw kofferbak nog mee? ;D

lucass

€160

Lagers turbo helemaal naar de gvd maar die heb ik toch niet nodig. Nog niet specifiek gecontroleerd op scheuren en beschadigingen maar ben best tevreden.

arjenT5R

Nice nu dus nog ff checken of het turbinehuis een groot huis is, maar daar heeft het alle blijk van ja.

De restanten van de 13T niet weg gooien die mag je wel aan mij doneren :P

lucass

Citaat van: arjenT5R op 18-08-2019 11:27:52
Nice nu dus nog ff checken of het turbinehuis een groot huis is, maar daar heeft het alle blijk van ja.

De restanten van de 13T niet weg gooien die mag je wel aan mij doneren :P
Prima, ik hoor het wel wanneer je in de buurt bent van Eindhoven.