Gerrit-007 stelt zich aan, eh... voor!

Gestart door Gerrit-007, 21-08-2019 10:03:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit-007

Goedemorgen beste luisteraars, eh... lezers,

Ik ben dus Gerrit en wel Gerrit-007. Waarom 007 zult u zich afvragen? Dat is een heel verhaal, maar kort samengevat: het beestje moet een naam hebben. Ik rij bijna 20 jaar Volvo en mijn eerste Volvo was een 940 uit 1993. Deze heb ik gekocht met 283000 km op de klok en heb ik van de hand moeten doen, omdat mijn geliefde wederhelft iets te laat in de gaten had, dat de temperatuur van de motor wel erg hoog was. Een defect lager van de waterpomp had het vloeistofniveau van de koelvloeistof naar een dodelijk laag niveau laten zakken. Dus met 498346 km kreeg de 940 zijn laatste rustplaats bij een autodemontagebedrif.
Toevallig had ik een maand daarvoor een Amerikaanse schade Volvo-XC70 zonder motor op de koop getikt in Duitsland. Hier had ik al een 2.5 193 pk ingelepeld, maar hij was nog niet af en ingevoerd. Dit moest dus even in stroomversnelling en na een paar slapeloze nachten en een bezoek aan de RDW was dit de tweede Volvo. Echter gaf het blok na 15.000 km de geest. Dit gereclameerd bij het bedrijf, waar het blok vandaan kwam en zij waren bereid om met een betaling van € 250 een ander blok te leveren, wat nog maar 70.000 km had gedraaid.
Deze auto hebben we 5 jaar gehad en we hadden er al weer 150000 km mee gereden, toen de auto ineens als een waanzinnige begon te roken. Inspectie leerde, dat de klepsteelrubbers niet meer fabrieksnieuw waren, en ook een aantal klepsteelgeleiders niet best meer. Ook de carterdruk was erg hoog, dus de conclusie was, dat de motor waarschijnlijk toch een paar km meer had gedraaid dan was verteld. De zaak uitelkaar trekken en reviseren zou een € 3000,00 tot € 4000,00 moeten gaan kosten, want ik had niet de tijd om het zelf te doen.
Wat speuren op het internet leverde een zilvergrijze XC-70 op met 268000 km en voor € 3000,00. Proefrit gedaan en gekocht. Deze heb ik nog steeds,  maar staat nu al een jaar stil. Heel toevallig liep ik tegen een briljant mooie XC-90 aan. De XC-70 is voor een gering bedrag te koop, maar moet wel een wlvm-behandeling.
Verder natuurlijk huisje, boompje, beestje.

RoelNL

welkom en weer tot ziens want je hebt een xc90  :eusa_naughty:

Maar de 007 snap ik nog steeds niet :evil: ;D
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

san


Gerrit-007

@ RoelNL: Ik ook niet  ;D :eusa_dance: En eh... tot ziens als er een Volvo-XC90 forum komt  :evil:
@ san: Van de XC90?

volvobug

Als de XC70 die te koop is een Classic is is hij hier nog steeds op zijn plek  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Gerrit-007

Excuus voor de late reactie, maar de XC70 Cross Country is van 1999 en volgens mij mag je die aanmerken als en Classic en Volvo (dus geen FoMOCo). Maar hij mag  nog steeds van eigenaar verwisselen.