Ervaringen Dimlicht H7 met meer lichtopbrengst

Gestart door mvo, 17-10-2019 19:49:22

Vorige topic - Volgende topic

mvo

Hi,

Mocht je denken, er komt weinig licht uit die pitten, dan is dit iets om eens te overwegen. Ik heb een S70 uit 2000 en vond de dimlichtopbrengst 's avonds of bij regen tegenvallen. Koplampreflectors zijn nog prima. Ik heb de afgelopen paar jaar daarom H7 lampen gemonteerd met witter licht - binnen de toegestane normen en dat bevalt beter. Je ziet meer in de verte, en de lichtspreiding is beter.  Heb nu 2 jaar met Philips Xtreme vsion 130 gereden. Telkens na 1 jaar en een paar maanden heb ik ze moeten vervangen, door de hoger lichtopbrengst is de levensduur korter. Ze gaan ongeveer 20.000 km mee en komen bij de duitse testen ook als zeer goed uit de bus. Bij de autohandel betaal je weliswaar 40 euro voor een setje, maar online was ik goedkoper uit - rond de 25 euro. Denk ook even aan de APK. De garage gaf aan dat de zijclignoteurs op het spatbord niet voldoende oranje licht gaven. Daarom heb ik ook meteen de andere lampjes voor en achter vervangen toen ik de auto overnam, nu prima zichtbaar, als nieuw.

blauweroffel

Deze lampen nu bij de kwikfit in de aanbieding (ANWB lid = korting).
32,50 inclusief monteren. Gisteren in mn XC laten zetten.

BR

mvo

Mooi dat scheelt weer. Bij autolampen.nl waren ze ook in de aanbieding. 24 euro plus 5,95 verzendkosten.