snelheidsmeter + abs-lampje

Gestart door volvotony, 14-06-2005 13:22:53

Vorige topic - Volgende topic

volvotony

Beste volvoliefhebbers,

Ik heb een volvo 850 sedan, waarvan met enige regelmaat na het starten het abs-lampje op het dashboard blijft oplichten. Ook komt de snelheidsmeter NIET uit de nul-stand en dan doet ook de cruise-control het niet.

Het volgende moment van starten kunnen beide storingen verholpen zijn. Daarbij hoeft het niet perse zo te zijn dat beide storingen gelijktijdig aanwezig zijn.
Heeft iemand enig idee, waar het waarschijnlijk "slechte kontakt"is op te sporen ?

groeten  Volvotony

thuur

Yep. Je hebt hoogstwaarschijnlijk een slecht contactslot. Althans het elektrische gedeelte ervan.... (als het zich weer voordoet: de sleutel ietsjes terugdraaien. Als dit werkt is het 100% zeker het slot)

Als je even zoekt op het forum vind je uitgebreide instructies met plaatjes hoe je dit moet vervangen.

Suc6!

Gr 8)

PS: Welkom op het forum, stel jezelf even voor in het 'wie ben ik' topic. Houd alvast wat knappe plaatjes van je auto bij de hand ;D ;)

reneetje

Je relais achter het contactslot is overleden (bijna althans  )
Komt vaker voor, is eenvoudig zelf te vervangen.

Dit is de hoofdrolspeler

Complete handleiding is hier [/color] te vinden.
Dacht dat ie ongeveer 60 euro kost bij de dealert.

Sucses

Rene ;)

thuur

Wat een service! Toppie 8)

Gr ;)

volvotony

Nog bedankt voor het advies. Ik heb het elektrisch gedeelte wat schoongemaakt van het blokje en tot op heden blijven de eerdere storingen achterwege.

THanxxx

volvotony

Nog bedankt voor het advies. Ik heb het elektrisch gedeelte wat schoongemaakt van het blokje en tot op heden blijven de eerdere storingen achterwege.

THanxxx

mehn

Doppelgenäht hält besser  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: