CV sluit wanneer hij zelf wil.

Gestart door Benny850, 07-11-2019 11:22:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benny850

Na vorige week alles eens gesmeerd te hebben (deursloten en onder de achterbankzitting een aantal wrijvingspunten) heb ik een storing in mijn centrale vergrendeling.

Mijn deuren kan ik enkel met de sleutel bedienen want het alarm heeft er nooit op gezeten en dit werkte altijd prima maar nu gaan de deuren tijdens het rijden ook op slot, of als je net de deur open hebt gemaakt en in wil stappen. Bij een hobbel lijkt hij eerder te reageren.

Het relais dacht ik wel uit te kunnen wisselen met een oude V70 maar die had dat grote rechthoekige relais wat mijn 850 heeft niet. Dus dat kan ik nog niet uitsluiten. Verder weet ik niet of een kapotte microswitch dit ook kan veroorzaken.

Zal wel weer een aantal dagen koppijn geven om uit te zoeken waar het nu in zit :eusa_doh:

Benny850

#1
Weet iemand of het relais deze kuren ook kan veroorzaken.
Behoorlijk irritant als de deuren ineens op slot springen :-\ en om nu ineens alle sloten preventief te vernieuwen.

Het gaat erom, wat triggert er om de cv de deuren te laten sluiten.

volvobug

Gebeurt dat spontaan op slot springen alleen tijdens het rijden of ook in stilstand? En begrijp ik het goed dat je geen afstandsbediening voor de cv hebt en gebruikt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Benny850

Gebeurd onder alle omstandigheden, dus inderdaad rijdend of ook als je net de deur openmaakt. Ik gebruik inderdaad alleen een sleutel, een afstandsbediening heeft er nooit bijgezeten.

volvobug

Heeft een 850 net als de x70 zo'n knopje waar je in de auto de vergrendeling rondom in kunt schakelen? Zo ja, zit daar niets iets mis, dat die blijft plakken of juist heel los is?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Benny850

Bij de achterportier sloten heb ik wel 2 van die kleine pinnetjes gezien die je omhoog en omlaag kunt zetten. Maar geen idee of dat dat iets uithaalt.

volvobug

Citaat van: Benny850 op 10-11-2019 15:40:32
Bij de achterportier sloten heb ik wel 2 van die kleine pinnetjes gezien die je omhoog en omlaag kunt zetten. Maar geen idee of dat dat iets uithaalt.

Dat zullen de pennetjes voor het kinderslot zijn. Dan kun je blokkeren dat achterste deuren van binnenuit geopend kunnen worden.

Ik bedoel eigenlijk een schakelaar in de middenconsole voorin (bij de X70 links in het deurpaneel in de raamschakelaar) waarmee je als je in de auto in 1 keer alle deuren op slot kunt doen. Heeft een 850 dat ook?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Miyel

Aangezien je met de sloten bezig bent geweest verdenk ik een Microswitch. Heb je gesmeerd met wd40 oid? Dat het in een Microswitch gekropen is en contact maakt met twee schakelpunten? Als je een deur op slot drukt, gat immers ook alles mee op slot.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

glenfiddich1983

Gisteren toevallig ook kuren gehad met de centrale deurvergrendeling van de 850. Als je de deuren ontgrendelde, ging de boel binnen een seconde meteen weer op slot. Erg lastig instappen voor de passagiers :P

Alle deuren en achterklep een keer geopend en hard dichtgemept, dat hielp.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Benny850

#9
Hm blijkbaar ben ik dus niet de enige. Inderdaad die palletjes kun je dus omzetten zodat de deuren van binnenuit niet geopend kunnen worden. Bij het achterklepslot zit er ook eentje zag ik.

Misschien de boel maar eens goed schoonmaken en gewoon een likje vet aan de sloten.

Zo'n schakelaar heeft de 850 denk ik niet inderdaad. Alleen schakelaars om te kunnen voorkomen dat passagiers op de achterbank met je ramen gaan spelen ;D