Alarm gaat af

Gestart door falcon11, 04-04-2004 15:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Zodiac

Heb dit ook regelmatig met mijn 850 van 1992 - meestal heeft de kleine dan een lampje aangeklikt en hebben we het niet gezien en danneuhm ja, is de batterij plat en dan begint het gekrijs...
Spread your love...

mathh

bij mijn T-5R had ik dat wel eens op dagen dat het extreem hard vroor ???
weet nu nog niet waarom.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Sverige

Als je een VolvoGuard-alarm hebt is, zoals al gemeld, op de linkerraamstijl na te gaan wat het alarm doet afgaan.

In veel gevallen is het sensor 3, dit zijn de interieursensoren. Meestal 2 van die op microfoontjes lijkende sensoren bij de binnenspeigel of aan de zijkant.

Ik heb zelf 2 850's station gereden. Ze hadden allebei regelmatig last van spontane zangkoren, meestal in the middle of the night.....heerlijk.

Er is een manier, en dat heb ik toen gedaan, de sensoren softwarematig uit te schakelen. Dwz ze reageren nog wel en het alarm blijft dus gewoon werken maar..............het acoustische alarm, of terwijl de herrie blijft uit.

Dit kun je heel simpel doen, je hebt wel de gebruiksaanwijzing hiervoor nodig. Ik rij nu een V70 (nieuw model), maar ik heb nog wel een gebruiksaanwijzing, mocht iemand dit willen doen.
Resultaat, altijd rustig slapen.
Mocht iemand interesse hebben mail maar.

broertje

Dag Sverige,

Ik las dat jij nog een gebruiksaanwijzing van het Volvo alarm hebt liggen.
Dit alarm is met de licht grize afstandsbedieningen?
En driehoekig kastje aan linker voorruitstijl?

Als dat zo is heb ik wel interesse in de gebruiksaanwijzing.

Mvg Broertje

mehn

Citaat van: broertje op 06-04-2005 15:35:51
Als dat zo is heb ik wel interesse in de gebruiksaanwijzing.

De grijze afstandsbediening en het kastje aan de A-stijl is het Volvo Guard (I) alarm.
HIER staat de gebruiksaanwijzing  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Robrob

Beetje late reactie misschien, maar ik heb het ook een aantal keren gehad dat mijn alarm afging zonder dat er iemand in de buurt was. Het bleek het slot van de linkerachterportier te zijn welke kapot was. Hierdoor leek het of iemand de deur probeerde open te maken. De binnenverlichting gaat dan aan en het alarm dus ook. Ik heb er een nieuw slot in laten zetten en nu is alles weer okee.

Christiaan

En bij mijn schonvader ging het alarm (SAAB 9-5) af zodra de standkachel 's morgens aansloeg. Volgens de dealer was de standkachel niet goed aangesloten en reageerde het alarm op het stroomverbruik van de kachel........... is toen opgelost.
Misschien dat iemand hier wat aan heeft.
Christiaan