Krukaskering deel 7036

Gestart door Turbobiker, 24-06-2005 17:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Veel over geschreven, aardig wat over gelezen, maar als ik alles moet lezen ben ik een week bezig... :-\

Dus even kort: ik geloof dat ik aan de beurt ben: olielekkage linksvoor onder het blok.

Hoe lang kan ik daar veilig mee doorrijden, wat kan er fout gaan? Het liefst zou ik namelijk over een maand of drie gewoon het hele blok er uit slopen en voor die tijd nog een paar duizend kilometer rijden...
De Tussenpaus

ed

Heb er zelf ook een maand mee doorgereden, het geeft alleen zo'n zooi op de oprit. Verder kan de keerring er in één keer uitklappen, en das nie goe.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Kan die er ook in een keer uitklappen als '' ie niet lekt dan?
De Tussenpaus

ed

Ja, heeft mijn neef gehad met zijn V70R op de snelweg in Frankrijk. In één keer zijn carter leeg! De auto maakte een heel naar geluid. Is gelukkig goed afgelopen, en rijdt nu een forumlid mee rond, en (nog?) geen noemenswaardig olieverbruik.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Dus het kan altijd gebeuren als ik het goed begrijp. Of loop ik nu toch meer risico?
De Tussenpaus

ed

#5
Risiko is natuurlijk wel groter. D ekeerring gaat lekken omdat het rubber hard wordt. Dit gebeurt door de loop van de jaren. Als een wat oudere keerring een tik krijgt (temp bijvoorbeeld) kan hij ook gaan lekken. Ik heb dat gehad nadat de oliekoeler lek was gegaan. Koelwater bij de olie enzo. Daarna een hevig lekken krukas keerring.

Als een keerring al lekt is hij dus al slecht en is de kans op ernstige lekkage groter. Ik zou er niet al te lang mee blijven doorrijden, of heel goed je oliepeil controleren.

Bij mijn neef was overigens de eerste keer dat ik ervan gehoord had dat de keerring er ineens uit klapte, dus of het vaker voorkomt weet ik niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mathh

Ik ben er met de T-5R nog een hele tijd mee doorgereden totdat de lekkage te erg werd en de hele achterkant onder de olie zat. Ritje Beek - Nürnberg - Beek met 200+....
Zoals gezegd blijven bijvullen.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18