LPG in 2020, wat mag ik verwachten?

Gestart door JeroenV70, 20-01-2020 16:31:00

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ja ik zou ook niet meer voor vialle kiezen. Prins, landi, brc of iets van een dergelijk platform met de juiste componenten voor het gewenste vermogen. En geen geneuzel met bijmengen oid van benzine. Gewoon volle vermogen op lpg ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

CarismaMSX

Heb mijn Prins VSI 2.0 DI installatie laten inbouwen via Pouls. Fijn bedrijf. En geen spijt van. Ze hebben de tank netjes ingebouwd. Omdat het een nieuw te ontwikkelen installatie betrof is de inbouw van de frontkit + software in Eindhoven uitgevoerd bij Prins zelf.

De EVP-500 vereist dacht ik een wat nieuwere en duurdere ECU (AFC 2.0). De wat oudere PRINS VSI 2.0 ECU's kunnen de EVP-500 niet aansturen. Betekent dat de prijs wat hoger zal zijn dan bij een traditionele verdamper. Mijn BMW rijdt ook in de rondte met de EVP-500 verdamper. En bij volgas lijkt ie vlotter op te pakken dan op benzine. Zal mede te maken hebben met de constante LPG druk. Mooie techniek. Betekent ook dat het mengsel makkelijker te regelen is.

The_former_saint

Vialle LPI wordt inderdaad niet meer geleverd sinds begin dit jaar,
Maar ze hebben een vervanger op de markt nl Liquid Si.
Dit is eigenlijk net hetzelfde als LPI, de lpg wordt ook vloeibaar ingespoten, alleen met een andere tank met een multivalve.
Het systeem is zelf programmeerbaar, en het moet dus niet meer door Vialle zelf gedaan worden

The_former_saint

Nog een bijkomend voordeel is de prijs, die toch wel merkelijk lager is.
Ik heb net een Liquid Si installatie laten plaatsen bij Limburgse LPG Technieken in Belgie, voor 1995€, vlak voor nieuwjaar was dat nog 2600€ voor LPI...
Tot nu toe ben ik trouwens zeer tevreden van mijn installateur, hij weet zeer goed waar hij mee bezig is, maar dit terzijde...  :P