Startmotor pakt niet de krans

Gestart door konniekip, 26-01-2020 23:48:52

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Ik heb n vraagje waar ik even niet uitkom...

Ik heb mijn startmotor vervangen van mn v70r 1997 voor n nieuwe van bosch maar als ik start hoor ik de startmotor draaien maar hij pakt niet de krans.
Is wel goede onderdeelnummer en komt van estateservices.
Iemand een idee wat het kan zijn? Vorige startte gewoon goed. Nu veel toeren die de startmotor maakt maar grijpt niet op de krans in...

Miyel

Dat kleine ding bovenop de startmotor duwt het tandwiel naar buiten.
Werkt die goed? Je zou hem op de werkbank kunnen testen..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

Citaat van: Miyel op 27-01-2020 20:17:33
Dat kleine ding bovenop de startmotor duwt het tandwiel naar buiten.
Werkt die goed? Je zou hem op de werkbank kunnen testen..

Ook wel magneetschakelaar of solenoide genoemd.

Vreemd probleem meld je. Dat de starterkrans niet gepakt wordt zou betekenen dat de solenoïde het tandwiel niet naar voren trekt. Maar alleen als het tandwiel naar voren is getrokken moet aan de achterkant van de solenoïde een contactschakelaar de batterijplus doorverbinden naar de startmotor.
Dat de startmotor wel al draait doet toch vermoeden dat er iets mis is met de solenoïde.

Als je de accu loskoppelt en rechtstreeks 12 volt op de kleine stekkeraansluiting van de solenoïde zet, hoor je hem dan wel "klikken"?

En wat als je tijdens het starten met draaiende startmotor eens op de solenoïde tikt met een hamersteel o.i.d.? Komt hij dan niet alsnog los?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

konniekip

Denk dat het de nieuwe startmotor zelf is.
Bij estate bieden ze een 1,7 kw Bosch aan voor de v70/850, maar als ik op onderdeel nummer zoek is die startmotor voor de v70n en s80 na 1999 en xc90.

De ronsel gaat bij deze motor minder ver dan bij de oude. Motor werkt goed op de werkbank.

Miyel

Citaat van: volvobug op 27-01-2020 21:59:27
Ook wel magneetschakelaar of solenoide genoemd.

Vreemd probleem meld je. Dat de starterkrans niet gepakt wordt zou betekenen dat de solenoïde het tandwiel niet naar voren trekt. Maar alleen als het tandwiel naar voren is getrokken moet aan de achterkant van de solenoïde een contactschakelaar de batterijplus doorverbinden naar de startmotor.
Dat de startmotor wel al draait doet toch vermoeden dat er iets mis is met de solenoïde.

Als je de accu loskoppelt en rechtstreeks 12 volt op de kleine stekkeraansluiting van de solenoïde zet, hoor je hem dan wel "klikken"?

En wat als je tijdens het starten met draaiende startmotor eens op de solenoïde tikt met een hamersteel o.i.d.? Komt hij dan niet alsnog los?

Ja, dit bedoelde ik.. maar zoveel gepriegel op de telefoon :P
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)