Even voorstellen: Nieuweling Henk met (bekende?) Volvo 850R.

Gestart door HenkBerk, 29-04-2020 17:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HenkBerk

Citaat van: Jankooo op 26-05-2020 00:17:30
Hoi Henk, dat is een hele mooie rode 855 R!
Er reed nog een rode 855 R rond in Beetsterzwaag afgelopen jaren, maar weet niet of dat nog zo is?

Dankjewel Jankooo!
Ja klopt, er zijn twee (in het rood) voor zover ik weet.
Vader & zoon elke één.  ;D

Het zou deze kunnen zijn, in september heb ik hem twee jaar.




Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

V70geRwin


Wouter1973

Mooie auto! Nog een tip voor de uitlaat: vervang de originele katalysator door een sportkatalysator. Zelf na twee jaar nog beslist geen spijt van gehad.  Mooie diepe brom, bij gas open echt wel goed hoorbaar, maar nooit storend tijdens het cruisen. En verreweg de goedkoopste oplossing.  ;D

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 09-07-2020 12:29:06
Mooie auto! Nog een tip voor de uitlaat: vervang de originele katalysator door een sportkatalysator. Zelf na twee jaar nog beslist geen spijt van gehad.  Mooie diepe brom, bij gas open echt wel goed hoorbaar, maar nooit storend tijdens het cruisen. En verreweg de goedkoopste oplossing.  ;D

En als je gelijk naar schuine flens gaat krijg je onderin nog wat meer push (eventueel icm een tune).

Ik had ook een ferrita sport uitlaat eronder maar gauw weer terug naar origineel ivm resonanties.
De dikkere downpipe was voor mij ook voldoende meer sound zonder storend te worden.

HenkBerk

Citaat van: V70geRwin op 09-07-2020 13:58:37
En als je gelijk naar schuine flens gaat krijg je onderin nog wat meer push (eventueel icm een tune).

Ik had ook een ferrita sport uitlaat eronder maar gauw weer terug naar origineel ivm resonanties.
De dikkere downpipe was voor mij ook voldoende meer sound zonder storend te worden.

Dat beloofd nog wat  :eusa_shifty:
De Volvo met Ferrita sport uitlaat was/is een auto voor dagelijks gebruik?

Op het moment bezig met het uitlaatsysteem.
Status:
R uitlaatspruit stuk gekocht en nu opzoek naar een passend turbinehuis met schuine flens. -> http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawaturboturbinehousingvolvo850s70td04hl7cmangleflange.aspx
Of misschien iemand een andere adres of tweedehands?

Verder is het de bedoeling dat er een custom made rvs 3inch uitlaat met racecat onder komt.

Zijn er misschien mensen die dit eerder gedaan hebben een tips & tricks hebben?
Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

V70geRwin

Ja was ook een Dailey driver, de estate is een beetje een klank kast.
Maar een beetje uitlaat bakker kan dat prima afstemmen voor je dat het niet te veel wordt.

Heb zelf ook een R uitlaat spruitstuk, flow is prima maar je levert een beetje karakteristiek 5 cilinder geluid in.
Als je het beste van beide wilt kan je voor een japanifold versie gaan, ook prima flow en scheuren ook minder dan de standaard.

Je kan een metalen uitlaat  pakking van de v50 gebruiken, dat is 1 geheel, moet je een klein hoekje er af knippen.

Voor de schuine flens onderdelen lijn proberen?

jimbo850

Mooie wagen! Blijven toch de ultieme roffels. Zelf heb ik een T5R waar ik al drie jaar zelf aan sleutel en ook dat is dolle pret. Ben benieuwd wat je allemaal van plan bent!