Dashboard gedemonteerd, kom wat onbekends tegen....

Gestart door rjverbrugh, 19-05-2020 18:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjverbrugh

Ergerde me al enige tijd aan het gekraak van het dashboard. Dat zat ook iets los, dus een ander dashboard gescoord, om over te zetten. Zondag aan de klus begonnen, en inderdaad, alle ophangpunten nvan mijn dashboard waarmee het tegen het schutbord zit waren kapot. Lekker alles over gezet, maar nu kom ik wat draden en dingen tegen  die ik niet kan plaatsen. Gaat om een V70R met Volvo RTI en achteraf (niet door mij) ingebouwde Parrot.

Allereerst zit er een stekker achterin de radio die maar 1 draad heeft, geel-zwart en die is los...

Weet iemand waar dit voor is?

Daarnaast kom ik een soort van speaker tegen, geen idee of daar geluid uit moet komen, de Parrot gaat volgens mij over de radioboxen. Herkent iemand dit ding?


Voor de rest nog een ratjetoe aan draden, die o.a. Van de navi zijn en ook naar een blauw kastje gaan Onder de stoel, volgens mij voor de Parrot.


Andere dash ligt klaar om ingebouwd te worden, heb  kabelboom compleet overgezet.


Alvast dank, grtn Robbert

JeroenV70

Citaat van: rjverbrugh op 19-05-2020 18:13:29

Allereerst zit er een stekker achterin de radio die maar 1 draad heeft, geel-zwart en die is los...
Weet iemand waar dit voor is?


Meestal is de gele draad, de draad waarmee de Parrot het geluid van de radio mute, als de Parrot in gebruik is voor een telefoongesprek of het streamen van muziek via Bluetooth

Citaat van: rjverbrugh op 19-05-2020 18:13:29

Daarnaast kom ik een soort van speaker tegen, geen idee of daar geluid uit moet komen, de Parrot gaat volgens mij over de radioboxen. Herkent iemand dit ding?


Het zou een restant kunnen zijn van een oudere carkit. Niet van de Parrot denk ik.

Citaat van: rjverbrugh op 19-05-2020 18:13:29

Voor de rest nog een ratjetoe aan draden, die o.a. Van de navi zijn en ook naar een blauw kastje gaan Onder de stoel, volgens mij voor de Parrot.


Dat blauw kastje lijkt me inderdaad de Parrot zelf. Ik heb er daar ook een paar van en die zijn allemaal blauw. Er zal vast wel een papegaai op staan.
De Parrots worden meestal aan de radio gekoppeld via ISO2CAR connectors. Dat is over het algemeen een flinke bos met draden die tussen de Parrot en de radioconnector in komt te zitten.

Citaat van: rjverbrugh op 19-05-2020 18:13:29

Andere dash ligt klaar om ingebouwd te worden, heb  kabelboom compleet overgezet.


Goed bezig in ieder geval! :eusa_clap:
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

rjverbrugh

Jeroen, dank voor de reacties. Die speaker zit wel in de bedrading geknoopt van de Parrot , dus denk dat ik 'm maar ergens onder het dashboard terug vrot.

Verder heb ik ook nog een Siemens VDO PC5200/40 liggen (die zat in het dashboard kastje, wat ik er al eerder uit had gehaald, omdat alle bevestigingspunten daarvan kapot waren. Zo'n kastje met een opening voor de CD-speler van de navi volgens mij..., nergens een goede te vinden overigens) . Weet iemand of die bij de RTI hoort, of is dat later ingebouwd? Hij zit wel met een kabel naar het opklapscherm gekoppeld...

JeroenV70

Citaat van: rjverbrugh op 19-05-2020 22:31:10
Jeroen, dank voor de reacties. Die speaker zit wel in de bedrading geknoopt van de Parrot , dus denk dat ik 'm maar ergens onder het dashboard terug vrot.

Verder heb ik ook nog een Siemens VDO PC5200/40 liggen (die zat in het dashboard kastje, wat ik er al eerder uit had gehaald, omdat alle bevestigingspunten daarvan kapot waren. Zo'n kastje met een opening voor de CD-speler van de navi volgens mij..., nergens een goede te vinden overigens) . Weet iemand of die bij de RTI hoort, of is dat later ingebouwd? Hij zit wel met een kabel naar het opklapscherm gekoppeld...

Graag gedaan.
En ja, die CD-speler hoort bij het RTI systeem. Daar moet een CD in met het kaartmateriaal van de regio waar je op dat moment rijdt.
Alles op deze foto hoort bij dat systeem.



Ik heb ook RTI in mijn C70 Coupé en heb er een tweede systeem bij gekocht omdat ik het scherm van mijn iPhone wil afbeelden op een scherm in de originele locatie. Dat ga ik proberen te realiseren met een 5" scherm dat aangestuurd moet worden door een Raspberry Pi. Dat is dus nog een experiment.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

rjverbrugh

Leuk experiment. En ik herken de onderdelen van de foto, maar daarnaats heb ik nog een ander kastje in het dashboardkastje zitten, en volgens mij is die er achetraf in gezet, maar is wel verbonden met het scherm lijkt het.

Dit is het dieng, een Siemens VDO PC5200/40, schijnt een navi systeem te zijn.




De zwarte kabel die van het beeldscherm naar de navio zie je hier opgebonden zitten op de buegel van de tellerbak.



Ga het allemaal wel weer aan proberen te sluiten morgen en laat wel even weten of alles het weer doet....

Oja, dit kwam ik ook nog tegen, iemand enig idee wat dit doet? Is dit misschien de antenne voor de originele navi?



Grtn Robbert


Sbv

Die Siemens VDO kan best een oude navigatie computer met een vast scherm geweest zijn. en de GPS antenne van dezelfde computer

de Boeing

Goed bezig!

Wil je nog tijdje voort met deze auto? Dan is het nu mss ook het goeie moment om even die 4 dashboard mounts tegen het schutbord te versterken, want kans dat deze ook weer gaan breken is redelijk reëel...

Ik heb mijn gebroken ophangpunten gerepareerd met carbontape en trage epoxy, gaat nu toch alweer heel tijd goed...

volvobug

Citaat van: de Boeing op 20-05-2020 16:18:46
......
Wil je nog tijdje voort met deze auto? Dan is het nu mss ook het goeie moment om .....

de verdamper van de airco te vervangen als je de boel al zo ver los hebt en er nog de originele in zit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rjverbrugh

Verdamper is 2 jr geleden vervangen, de kachel radiateur heb ik afgelopen november gedaan. Andere dashboard wat ik heb heeft nog 4 gave ophangpunten, dus dat gaat goed komen, was ook de reden voor vervanging. Oude waren niet meer te redden.

rjverbrugh

Zo, het zit er weer in! Dashboard zit zo vast Als  een huis, zonder rammels, die hoor ik nu ergens achterin, dus volgende klus!
En blij dat (bijna) alles het weer doet. navi heb ik maar losgekoppeld....

T5-4life

Doet de speaker in je linkerdeur het dan nog?
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

rjverbrugh

Ja, die wel,  alleen rechts In de voordeur niet, maar dat was vlgs mij ook al voor de operatie.