Raar lopen van de motor en geen vermogen...

Gestart door hothead, 27-06-2005 18:35:01

Vorige topic - Volgende topic

hothead

He mede Volvo liefhebbers en af en toe mede gedupeerden,

Het volgende:
Volvo 850 20v '92

probleem:

galoperen, uitvallen, geen vermogen. staionair het probleem en met een beetje gasgeven.

Begon onder het rijden, ik moest de eerste keer stoppen voor een stop licht en hij ging galoperen (dacht nog misschien ff me stationair steller schoonmaken). daarna onder het rijden steeds minder vermogen.

Eerste diagnose was volgens mij lucht lekkage, dus meteen ff een nieuwe inlaatspruitstuk pakking gemonteerd.
Nog het probleem.
Dus toen nog aan het zoeken geweest en alle slangetjes gecontroleerd en hersteld.
storingscode uitgelezen: 512 Lamda sensor laagste waarde bereikt.
retour dicht geknepen en toen werd het beter...
Dus brandstof pomp vervangen en relais meteen.. (kreeg het advies).
geen resultaat.........
Zat 1 zwarte bougie bij dus deze vervangen en meteen de bougie kabel.....
luchtmassa meter uitgewisseld met een andere 850 die wel goed liep geen resultaat...
Computers uitgewisseld met andere 850, geen resultaat......

Mensen ik ben ten einde raad

Help me AUB aan weer een fijne 850

Ik ben nu namelijk in staat om het dak er af te zagen en er een bbq van te maken............

Reitse

Benzineretour dichtgeknepen?
Benzinedrukregelaar is nog goed?

hothead

Ja die had ik dicht geknepen en dan loopt ie wel beter... niet goed maar wel beter.....

Alleen ik heb in de 5de cil een zwartere bougie zitten hoe verklaar je die

ed

Kijk eens naar de rotor en verdeelkap. Wellicht zijn deze erg slecht. ik vermoed toch dat je het in de ontsteking moet zoeken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

v8blocky

Hee hothead,
is het probleem nou opgelost??????? Ik heb namelijk bijna het zelfde probleem en ook ik begin al hard aan een slijptol te denken,maar dan verticaal tussen de 2 deuren door naar beneden,van voor naar achter,met de shovel de rest??? plat- maken,en dan past ie wel bij mij in de kliko.Maar vorderest vind ik het wel een hele mooie auto hoor ;D Dussssssssssss als je een oplosssing heb hoor ik het graag.
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!

NwVolvoMn

Hallo Hothead,

als je 5e cyl een zwarte bougie heeft lijkt dat op onverbrand mengsel. Zeker als je Labda laag is (arm mengsel). Ik zou even compressie meten voor de zekerheid.
Wat is de Km stand van de auto?
Ik zou bij voldoende compressie vervolgens even kijken of de labda sensor nog goed is. Als die fout signaal geeft :signaal te rijk, ga je verarmen en dat geeft problemen.
Nou kijk 'r maar 'ns naar.