Even voorstellen, Peter uit Middelburg

Gestart door Peter80, 31-08-2020 20:56:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter80

Hallo allen,

Tot mijn schaamte kom ik er net achter dat ik mij nog niet voorgesteld heb  :-[

Ik ben dus Peter, 40 jaren jong uit Middelburg.
Sinds kort in het bezit van een '98 V70R FWD in de kleur saffron.
De auto heeft wat (veel) achterstallig onderhoud, maar dat wordt aangepakt.
Onderhoud en reparaties doe ik zoveel mogelijk zelf.

Met vriendelijke groeten,
Peter

volvobug

Welkom hier met je Saffron, '98 V70R FWD zijn dezelfde spec's als waar ik mee rij  :D kun je een hoop plezier van hebben. Heb je een automaat of handbak?

Hopelijk is de basis wel goed om hem verder aan te pakken. En foto's plaatsen mag altijd ......  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Genoeg info hier om er weer een goed rijdend plaatje van te maken. Ik hoop wel dat je een beetje ruim in je tijd zit en ook je budget niet te krap is. 

Er lopen hier steeds meer mensen weg die het sleutelen niet meer op kunnen brengen  ;D. (En ik snap dat na elf jaar maar al te goed.)

Deert je dit niet, dan heb je er gewoon een hele leuk hobby aan, die lekker roffelt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Peter80

Citaat van: volvobug op 31-08-2020 21:03:19
Welkom hier met je Saffron, '98 V70R FWD zijn dezelfde spec's als waar ik mee rij  :D kun je een hoop plezier van hebben. Heb je een automaat of handbak?

Hopelijk is de basis wel goed om hem verder aan te pakken. En foto's plaatsen mag altijd ......  ;)

Het is een automaat, voorzien van een T18 turbo omdat de T15 bij 230K geploft was bij de vorige eigenaar. Gekieteld naar 300 pk na de turbowissel.
Zit net boven de 3 ton dus is ongeveer op de helft van zijn levensduur

2 hobby's bij elkaar:


Peter80

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 31-08-2020 21:13:38
Genoeg info hier om er weer een goed rijdend plaatje van te maken. Ik hoop wel dat je een beetje ruim in je tijd zit en ook je budget niet te krap is. 

Er lopen hier steeds meer mensen weg die het sleutelen niet meer op kunnen brengen  ;D. (En ik snap dat na elf jaar maar al te goed.)

Deert je dit niet, dan heb je er gewoon een hele leuk hobby aan, die lekker roffelt.

Budget is altijd te krap, ik schat dat er nog voor 2000 aan onderdelen in gaat zitten tot hij weer technisch 100% is. Het sleutelen is geen probleem.
Heb vroeger een 740 en S70 TDI gehad, eens een volvo altijd een volvo (alhoewel mijn vorige vervoersmiddel 12 jaar een VW T4 caravelle was)

Stefan

Citaat van: Peter80 op 31-08-2020 22:16:54
2 hobby's bij elkaar:


Welkom hier, en wat een gaaf ding die sleeper, is dat een 414?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

gero

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 31-08-2020 21:13:38
Genoeg info hier om er weer een goed rijdend plaatje van te maken. Ik hoop wel dat je een beetje ruim in je tijd zit en ook je budget niet te krap is. 

Er lopen hier steeds meer mensen weg die het sleutelen niet meer op kunnen brengen  ;D. (En ik snap dat na elf jaar maar al te goed.)

Deert je dit niet, dan heb je er gewoon een hele leuk hobby aan, die lekker roffelt.

Vandaag moet ik de 850 wegbrengen voor een nieuwe stuurhuis , na 415.000 km en 25 jaar , hoezo betrouwbaar  :eusa_clap: alleen die 1100,00
dat is even slikken :-[
Trouwens een mooie Saffron.

V70geRwin

Welkom en mooi dat je de Saffron de aandacht geeft, wel prettig als je zelf veel kan doen.
En een mooie Sleeper heb je daar!  ;)

Peter80

De vrachtwagen is een Daf YA-314. 2 jaar geleden heb ik daarvan de benzinemotor vervangen door een diesel.
Voor mijn zoon heb ik nog een Daf YA-126 staan om op te knappen. Hij is nu bijna 16 en kan hij leren sleutelen  ;)

V70geRwin

Citaat van: Peter80 op 01-09-2020 21:06:47
De vrachtwagen is een Daf YA-314. 2 jaar geleden heb ik daarvan de benzinemotor vervangen door een diesel.
Voor mijn zoon heb ik nog een Daf YA-126 staan om op te knappen. Hij is nu bijna 16 en kan hij leren sleutelen  ;)

Leuk om samen te doen 👍

Taranis


MichielM850

'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km