854 t-5 blackstone

Gestart door dinky, 23-01-2016 15:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

#30
ondertussen zijn er weer wat veranderen aan gebracht aan de blackstone, ten eerste zijn er trex velgen onder de auto gekomen met nieuwe banden.




en heb de remmen voor compleet vervangen blokken, schijven en remklauwen en meteen achter ook even de boel uitelkaar gehaald hier nieuwe blokken met montage setje erop gezet.

nu heb ik een paar weken geleden mijn kachelradiateur vervangen, hiervoor had ik al een kachelslang vervangen want deze zag er aal een beetje verdacht uit. maar het viel mij op dat ik in eens wat koelvloeistof kwijt raakte, maar toen ik mijn auto aan het wassen was thuis viel mij op dat ineens alle ramen vies vochtig waren. dus metten even snel gekeken of ik iets kon zien of voelen of hij koelvloeistof lekte en inderdaad. dus een nieuwe besteld van nissens leuk klusje en niet heel moeilijk om te toen.
.

gisteren even lekker de olie verversen Castrol magnatec 5w 40 c3, maar had toch een kleine tegenslag oliefilter zat muurvast. nu heb ik een oliefilter sleutel met ketting maar hier kreeg ik hem niet mee los, het enige wat ik deed was fikse beschadiging maken op het filter waardoor ik geen greep meer kreeg. dus maar een andere aangeschaft wat dus wel uitkomst bood.
 .

ben stiekem toch wel aan beetje aan het kijken wat ik hierna zou willen rijden, zit vaak te kijken naar een mooie v70 r geen awd handgeschakeld of automaat? en kleur liefst saffron. heb hier verder nog geen knoop over door gehakt.

elianmars

Er wordt ook wel eens een grote schoevendraaier door het filter geslagen om het los te krijgen.
Wordt het wel een kliederboel van ;D

dinky

Klopt, maar voor dat de gehele filter kapot was en hem er helemaal niet meer los kon krijgen maar deze mooi nieuwe sleutel er voor gekocht. En werkte super,niet alle kracht gaat op 1 punt zitten.

dinky

Vandaag de 850 voor de apk gehad, in eerste instantie werd hij afgekeurd op de middelste gordel deze zat blijkbaar vast ???.
Dus meteen naar de auto toe om te kijken en zelf proberen bleek er niks te zijn, dus weer naar binnen om dit aan te geven keurmeester mee om te kijken en begreep er niks van.
Maar ze hebben het netjes opgelost, en goed gekeurd :eusa_dance:

Jans Duiven

#34

dinky

Hier kwam ik laatst ook achter dat deze passen, en lijkt inderdaad een stuk netter, is net orgineel volvo :)

V70geRwin

Staan mooi, leuke tip die volvo doppen  :eusa_clap:

dinky

Even een foto van blacky hoe hij er nu bij staat, ondertussen al verschillende onderdelen en onderhoud gehad. En rijd nog steeds prima.

Vulk

Die ziet er nog best strak uit!