Olie lekkage door onderdruk

Gestart door Olivier V 850, 14-10-2020 15:03:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olivier V 850

Beste Volvo 850 kenners,

Onze Volvo lekt olie, na een bezoek aan de garage (helaas zijn mijn vriend en ik nog niet zo handig met auto's) blijkt dat de motor onderdruk heeft.
De garage adviseerde ons om de auto naar de sloop te brengen. Ik wil hier eigenlijk niet aan geloven.
Wat denken jullie? Moet onze 850 echt naar de sloop of valt er nog iets aan te doen? Een nieuw motorblok er in laten zetten, vinden we het helaas niet waard (te duur en wat is het volgende dat kapot gaat..).

Jeroentjuh

Denk eerder dat de motor overdruk heeft. Komt vaker voor en is vaak het gevolg van een verstopte cartetventilatie.

RoelvanHoof

Citaat van: Jeroentjuh op 14-10-2020 15:07:37
Denk eerder dat de motor overdruk heeft. Komt vaker voor en is vaak het gevolg van een verstopte cartetventilatie.

Dat denk ik ook, en die kosten zijn te overzien
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

freefall

Kosten vallen wel mee, maar blijft een puist werk, zeker voor de niet zo sleutelaars.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Olivier V 850

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken wat ik hier mee kan.

arjenT5R

Wellicht is er een handige forum sleutelaar die je er mee kan helpen... :D

Naar de sloop is natuurlijk nooit nodig ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Zou het, in geval van overdruk, snel laten doen door een ervaringsdeskundige van hier. Als bv je krukaskeerring aan de bakzijde door de overdruk gaat lekken kan alsnog de hele bak eraf of motor eruit en wordt het allemaal een stuk kostbaarder.

arjenT5R

Diagnoses van garagebedrijven zijn nogal vrij vaak ehhh bedroevend te noemen ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

#8
Citaat van: arjenT5R op 15-10-2020 06:53:25
Diagnoses van garagebedrijven zijn nogal vrij vaak ehhh bedroevend te noemen ;D

dat komt omdat de meeste garages alleen nog via een protocol werken en niet meer echt zelf nadenken over wat het probleem is. ze voeren het probleem in de computer in en kijken wat daar uitrolt of wat ze moeten doormeten. dit wordt vervangen in de hoop het zo opgelost te hebben. echt zelf wordt er niet meer gediagnosticeerd helaas

edit: ik zeg niet dat alle garages zo werken maar tegenwoordig worden het er wel steeds meer