Aanjager Ventilator doet niks meer

Gestart door mao, 02-07-2005 23:51:30

Vorige topic - Volgende topic

mao

Hallo allemaal,

Ik heb een 855  '94 en het lampje van de airco en de rec gaan knipperen als ik mijn auto start. De aanjager ventilator doet het ineens niet meer . Twee dagen geleden begon het en toen heb ik een paar tikken op dat kastje gegeven en daarna deed ie het tot vandaag. Hoe kan ik de foutcodes aflezen en wat zou het kunnen zijn?

Peertje

Stekkertje in B1 en foutcodes uitlezen.
Hé? Geen banner meer?

Esveldt

Hmmm, heb ik ook. Maar na verloop van tijd gaat het over en alles doet het zoals het moet doen!

PAul

mao

dus de stekker in de B1 stoppen maar dan????

mehn

Citaat van: mao op 03-07-2005 21:53:53
dus de stekker in de B1 stoppen maar dan????

Contact aanzetten en kort op de knop drukken die naast het rode ledje zit. Het rode ledje geeft dan al knipperend een drie cijferige code aan. Als er 1-1-1 uitkomt heb je geen foutmeldingen, alle andere codes geven foutmeldingen weer.

Op de knop drukken en tellen maar. Als het ledje 3x kort achter elkaar knippert, dan ff niet, daarna 2x kort achter elkaar en als laatste 4x betekent die 3-2-4 en dat staat voor een bepaalde foutmelding. Als je de 3 cijferige code hebt opgeschreven druk je weer kort op de knop. Als er dan een andere code verschijnt heb je dus meer foutmeldingen. Zo ga je door tot je de eerste code wéér tegekomt, dan heb je alle codes uitgelezen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mao

Bedankt! ga het morgen even proberen.

denkweb

Aanjager kun je eenvoudig demonteren door dashboardkastje los te halen. Wel goed kijken waar alle stekkers zitten. Ik heb er ooit een beschrijving van gemaakt met foto's...  link. Wellicht heb je er iets aan! Vaak kun je de aanjager met een beetje WD40 weer gangbaar maken. Als het motortje is overleden dan kun je deze in veel gevallen door bij Boschservice een los motortje te bestellen, is goedkoper als de 210 euro excl btw die de dealer voor het apparaatje vraagt! Vaak is de ventilator door een vuilophoping tussen de lagertjes gewoon zwaarder gaan lopen, de auto schakelt het apparaat uit wanneer deze teveel stroom wegtrekt (knipperende lampjes als resultaat). Soort thermische beveiliging dus.

mao

Het is precies wat jij hebt gezegd, ik heb inmiddels WD 40 erop gespoten en het hele zaakje loopt weer als een zonnetje. Bedankt.