Thermosstaat vervangen

Gestart door RoelvanHoof, 07-01-2021 23:59:07

Vorige topic - Volgende topic

RoelvanHoof

Citaat van: freefall op 08-01-2021 20:43:42
Maybe, maar dan kun je wel lekker overal bij.

Beter als een bout afbreken, en dan alsnog eraf moeten halen toch...
Ik eens gekeken maar er moet toch heel wat af om het hele huis eruit te krijgen.
Heb je ervaring mee?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 512 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-01-2021 12:01:33
Goed plan, ja. Al lijkt me het sterk als het nog die van af fabriek is. Neem dan een Nissens en geen HellaBehr, die ik al snel weer moest vernieuwen.
👍

RoelvanHoof

Citaat van: volvobug op 08-01-2021 14:40:33
Dat is niet altijd zo, meestal wel als je nog de originele hebt. Maar kans is groot dat hij al eens vervangen is, en dan ligt het maar net aan de fabrikant van de vervangende radiateur hoe ze het aftappunt hebben gemaakt.
Klopt is al eens vervangen. Geen sleutel bij benodigd. Thx anyway

konniekip

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 08-01-2021 10:14:58
Prijs is nog wel te overzien. Ik dacht een euro of veertig. Ik zou in dit geval wel voor origineel Volvo gaan, omdat aftermarkt nog wel eens problemen geeft. Het is ook niet een sensor die je even snel verwisselt.

Vraag bij de dealer ook om twee boutjes van de waterpomp. Die kun je dan gebruiken in plaats van die waardeloze torx-boutjes. Dat zijn gewoon zeskantboutjes en die krijg je altijd los met een dop bij een volgende keer.

'k Heb indertijd ook de kop van de schroef afgeslepen met een slijpschijf en een dremel. Van die leiding herinner ik me eigenlijk weinig meer, of die is er niet bij een V70.
Ik kan beamen dat een aftermarket thermostaat problemen kan geven. Na een halfjaar was het huismerk van estateservices al stuk. Ging niet meer open met als gevolg heetlopen.

RoelvanHoof

Citaat van: konniekip op 10-01-2021 08:35:52
Ik kan beamen dat een aftermarket thermostaat problemen kan geven. Na een halfjaar was het huismerk van estateservices al stuk. Ging niet meer open met als gevolg heetlopen.
Thkx

bee

Roel

Vorige week mijn thermostaat verv van een 850.
Bleef stukje open staat.
20 min werk.
Had al wel een aantal dagen de 2 boutje zo goed mogelijk met kruipolie ingespoten.
Wilde gelijk de temp sensor verv.
Voor de prijs bij de dealer hoof je het niet te laten paar tientjes.
Probleem is de levertijd, komt nu, laatste update in Februari.
Was duidelijk de thermostaat temp aanwijzing staat nu weer strak op 3 uur.

Arjen.

Roe

RoelvanHoof

Bedankt voor je bijdrage!