Stilvallen bij koude motor en ontstekingsuitvallers

Gestart door The_former_saint, 08-01-2021 20:41:11

Vorige topic - Volgende topic

SB T-5R

Het lpg omschakel/onderbreek relais kan het probleem zowel op benzine als lpg laten voorkomen.
Het staat daarmee los van welke brandstof je op dat moment rijdt, dus gezien je recente vervangingen zou ik die toch als eerste uitsluiten. Let wel dat je het nieuwe type weet te bemachtigen (grijze behuizing ipv zwarte).

Maar een lpi installatie van 1 jaar oud? Heb je nieuw lpe 6,6 laten inbouwen en niet 7?
7 heeft dat relais niet namelijk.

Wbt de nokkenas sensoren,beide types zijn origineel geleverd op de T-5R.
Voor zover ik nu kan achterhalen is het een model dingetje ( overgang bouwjaar 1994/1995).
Heb echter geen functie verschil ontdekt zover.

SB T-5R

Spuit met perslucht ook de stekkers van de LMM en de TPS eens uit.
Die anti corrosie in de stekkers kunnen na al die jaren narigheid veroorzaken.
Let wel op dat je de rubber ring niet uit de stekker spuit.
Beiden sensoren zelf kunnen ook roet in het eten gooien natuurlijk. Vooral de LMM.
Maar de stekker schoonmaken zou al tot een quick fix kunnen leiden.

RemkoT5

Weet je zeker dat je geen lucht luch of vacuum lekkage hebt? Slangen van en naar de turbo goed bekeken? En ook de rubberen zwanenhals bekeken bij je kerstboompje, of deze misschien poreus is?

V70geRwin

The_former_saint

Gisteravond heb ik de stekkers van de nokkenassensor en LMM ingespoten met contactspray, en de stekker van de LMM vastgebonden met een Tiewrap aan het huis vd LMM (had ik gelezen op het forum)
En vandaag heeft hij het niet gehad, ik ga morgen nog eens zien wat het geeft...

@v70geRwin: er zijn geen foutcodes aanwezig

@remkoT5: ik heb vandaag een DO88 Rip kit besteld, en ook de rubberen zwanenhals aan de kerstboom, maar ik betwijfel dat het daarmee te maken heeft, ik heb ze allemaal al eens goed bekeken en gedemonteerd en zie er niks aan...

@SB T-5R: ik weet niet of ik zo'n onderbreekrelais heb, ik heb een Liquid Si installatie van Vialle, de opvolger van LPI (LPi wordt niet meer verkocht). Het is eigenlijk praktisch hetzelfde op een paar details na... Ik hoop dat het probleem zoals je aanhaalt in de stekkers zit, ze zien er anders wel heel degelijk uit en er zat precies een groen vet is (tegen corrosie of oxidatie neem ik aan)