lampda lampje reset

Gestart door bart, 28-03-2021 14:51:40

Vorige topic - Volgende topic

bart

bij garage stuurhuis laten vervangen. bij demontage hebben ze de stekker losgehaald van de LMM en nadat ze klaar waren de motor proberen te starten maar vergeten de LMM stekker terug te plaatsen. starten ging dus niet zo best.. Ik vermoed dat daardoor het Lampda lampje is gaan branden en die die blijft branden. hoe kan ik die resetten?? betreft 855T5 my95

gero

Lambda lampje brand 850 T-5
https://volvo850forum.nl/index.php/topic,77200.0.html

ik had hetzelfde probleem, zie uitleg

bart

ik heb de codes uitgelezen, een fout code 1.2.1
Gereset volgens bovenstaande link en lampda lampje was uit...
Weet niet wat de code inhoud maar dacht iets gelezen te hebben met voltage laag oid...
wat dat te maken heeft met lambda lampje??
iig bedankt Gero voor de tip!!

gero

Citaat van: bart op 30-03-2021 00:00:07
ik heb de codes uitgelezen, een fout code 1.2.1
Gereset volgens bovenstaande link en lampda lampje was uit...
Weet niet wat de code inhoud maar dacht iets gelezen te hebben met voltage laag oid...
iig bedankt Gero voor de tip!!

Als het goed is moet het lampje nu 3x knipperen      oftewel code 1-1-1  , dit betekent geen storingen :eusa_dance: :eusa_dance:

Jerra

Citaat van: bart op 30-03-2021 00:00:07

Het Lambda lampje is gewoon het motorstoringslampje, het geeft aan dat er iets mis is met het motormanagement.
Dit duid niet altijd op emissieproblemen dus ik snap waarom het verwarrend overkomt.

En code 1-2-1 is signaal luchtmassameter volgens mijn boekje (foutcodes motronic 4.3)
Heb je de ty-wrap modificatie op de connector van je LMM zitten?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

gero

Ik heb de storing al een paar keer gereset, lampje ging ook uit maar na een paar km rijden komt het weer terug, 2-2-1

deze storing geeft het aan, ik merk niks aan het rijden of zo, reageert goed op het gas  etc. :eusa_doh:

bart

ja , knippert 1.1.1 dus nu ok !! gaat ook niet meer branden....
wat is de tie wrap modificatie?

V70geRwin

De ty wrap modificatie is dat je de de het stukje kabelboom na de stekker van de LMM in een lus legt en met een ty wrap aan de stekker vast maakt. Dit is een originele Volvo modificatie omdat er blijkbaar anders snel draadbreuk vlak na de stekker op treed.