Rugleuning achterbank wil niet meer overeind vanwege blokkeren rolgordel

Gestart door pwassink, 21-05-2021 12:34:07

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Ook ik stond weer eens te foeteren met een achterbank-leuning die niet meer omhoog wou.

Heb poosje lopen zoeken op diverse fora naar de verstopte zachte plek met de releaseknop, mogelijk niet lang genoeg of was deze in mijn 2000/1 v70N versie nog niet aanwezig, misschien een idee om daar eens een foto van te maken met pijl, cirkel oid ?

Anyway, toegankelijkheid van dealer is wat minder met covid, vond die originele gordelstopper ook wat klein altijd, liet ook een nare ring achtige afdruk achter in de gordel ook, dus na wat meten en proberen maar eens wat groters getekend en gemaakt.(Kreeg de originele maten ook door van een ander gewaardeerd forumlid) De eenmalige klikbevestiging was even een ding, wat geprobeerd en deze variant bleek heel aardig te werken, en met een tang (en een doekje om de gladde stopper niet te beschadigen) even knijpen, voel en hoorbare klik en het ding zit netjes en eenmalig vast.

Diameter van t "pinneke" ook bewust wat ruimer gemaakt om enige duurzaamheid bij verschillende kunstof materialen te bereiken, kon deze versie met wat schuiven en drukken met duimnagel gewoon zonder geweld tussen de gordelvezels door op zijn uiteindelijke plek krijgen, doe dit dus ten overvloede zonder boren of ander geweld!.

Printbaar onderdeel, deze is gemaakt in Pla+, maar denk dat Petg of ABS hier mogelijk beter zouden zijn.

Heb de beide stl files van beide delen wel beschikbaar, Staan gedeeld op Thingiverse nu : https://www.thingiverse.com/thing:4864960

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

KIM

Ik ben een beetje de weg kwijt...
Gaat dit over de achterbank van een V70n?

pwassink

Citaat van: KIM op 21-05-2021 16:58:08
Ik ben een beetje de weg kwijt...
Gaat dit over de achterbank van een V70n?

ik denk niet dat er in een 850 of classic andere pinnekes zitten, of dat deze het daar niet evengoed zouden doen.

Maar ik heb de onderdelendatabase er niet op nageslagen, wie weet hebben ze inderdaad een ander partnummer.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂