Uitlezen foutcode’s V70XC ‘98 USA

Gestart door Marcbo, 25-08-2021 14:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcbo

Wie in de regio Apeldoorn heeft de mogelijkheid om van mijn auto de foutcode's uit te lezen?
De auto wil niet meer starten en ik heb tot nu toe de oorzaak nog niet kunnen herleiden.
En de ervaring heeft geleerd dat het wel heel handig is om te weten wat er weggeschreven is 😉

Aangezien de auto niet start en een automaat is, is mijn verzoek of het bij mijn thuis in Apeldoorn kan.

Gr. Marc
V70 XC AWD '98 at

)()()sT


Ries van de Zilverschuit

Is dit nog een Motronic 4.4 of al een ME7-auto? In het eerste geval kun je het  vrij eenvoudig regelen met een laptop, VAG_KLL-kabel en Vol-FCR (zoek hier maar eens op). Enige nadeel is dat je die kabel even moet bestellen, dat duurt minimaal een dag.   
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Marcbo

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 25-08-2021 21:36:10
Is dit nog een Motronic 4.4 of al een ME7-auto? In het eerste geval kun je het  vrij eenvoudig regelen met een laptop, VAG_KLL-kabel en Vol-FCR (zoek hier maar eens op). Enige nadeel is dat je die kabel even moet bestellen, dat duurt minimaal een dag.   


Hoe is hier achter te komen?
V70 XC AWD '98 at

KIM

De motor van een ME7 auto heeft een bobine voor elke cilinder. Als er geen kap met van allerlei bougiekabels aan de linkerkant in de kop zit, dan is is het een ME7 auto.

Marcbo

Citaat van: KIM op 26-08-2021 17:28:15
De motor van een ME7 auto heeft een bobine voor elke cilinder. Als er geen kap met van allerlei bougiekabels aan de linkerkant in de kop zit, dan is is het een ME7 auto.

Ah, ok. Ik heb of eigenlijk de auto, 1 bobine met de verdeler (850 techniek)
V70 XC AWD '98 at

Menno3274

#6
Citaat van: Marcbo op 27-08-2021 08:58:49
Ah, ok. Ik heb of eigenlijk de auto, 1 bobine met de verdeler (850 techniek)

Dat is nog de Motronic 4.4. Ook makkelijk uit te lezen met een Android telefoon (en 850 OBD-II app voor een paar euro). Alleen even een OBD dongle scoren. Ikzelf gebruik de Carista dongle, werkt perfect. Er zijn ook genoeg andere goede/goedkopere alternatieve.

Jerra

Ik kom er vaak genoeg langs (apeldoorn) en heb zo'n dongle met de 850 app... in het dashboard kastje wat niet meer open gaat...
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87