radio/casette/cd speler heeft kuren

Gestart door canecorso, 08-07-2005 12:13:52

Vorige topic - Volgende topic

canecorso

Mijn Philips RC348 heeft vreemde kuren ; doet het wel of niet en je weet nooit wanneer. Begon met heel af en toe en nam toe.  Nadeel is dat ik geen beugels heb om het apparaat  eruit te halen. Graag tips over disfunktioneren van het apparaat en hoe kom je aan beugels om hem eruit te halen.

Ciao Eric
Ciao Eric

Reitse

"some say he was born with tin-melting fingers, others that he's made off the stuff... We just know his name is Thuur" ;)

Zitten er aan de zijkanten twee gaatjes? (aan elke kant 2), daar zijn soort van beugeltjes voor (soort duits systeem geloof ik, Grundig en Blaupunkt hebben dat ook).

thuur

Beugeltjes heb je niet nodig. Neem van die horloge-schroevedraaiertjes uit de 5 euro bak bij de bouwmarkt. Daar prik je er 4 van in de gaatjes (moeten zo goed mogelijk passen). Dan duw je de draaiertjes naar binnen of naar buiten (Philips naar binnen dacht ik) en trek de radio eruit. Lukt het niet, even een 3e handje vragen wat aan de gleuf van de cassette trekt :P

Wellicht dat achterop wat kabels loshangen of niet goed zijn vastgemaakt. Of misschien is je aan/uit knopje niet fris meer, dat kun je proberen door een keer of 20 heel snel te schakelen (contact uit!). Helpt dit dan is de schakelaar verdacht ;)

Suc6

Gr 8)

@Reitse: ;D Hoe kom je daar bij, leuk hoor! ;D