Roestbinders/roestomvormers, hoe te gebruiken??

Gestart door KMvrtr, 20-11-2007 10:16:07

Vorige topic - Volgende topic

tackle

als het eenmaal in je plaatwerk zit, is het anders verdomd moeilijk om het weer uit te krijgen,

volvobug

(graaf, graaf,......)

Aangezien we ruim 13 jaar en vast wat nieuwe middeltjes verder zijn graag eens een actualisatie van ervaringen met roestomvormers cq. voorbehandeling van roest alvorens bij te tippen of te spuiten.

Tot 2007 lees ik hier vooral (goede) ervaring met Noverox. Aangezien ik aan de slag moet met een stalen plaat van mijn schuifdak (en wat puntjes op de lak van de auto) ben ik benieuwd naar hoe anderen dat aanpakken en met welk resultaat.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

irian paul

Hoi Ruud, ik moet mijn glazen dak (met metalen rand) binnenkoet okk gaan behandelen tegen roest. Daar ga ik owatrol op smeren.

Even kijken of het dakje redelijk makkelijk te verwijderen is voor onderhoud. Dan ga ik er owatrol op smeren

rjverbrugh

Heb dat metalen frame van dat glazen dak stukje  voor stukje in een lange bloembak dmv electrolyse ontroest. Blijft dan verdraaid weinig van over, maar na inspuiten met zinkspray, is de roest nog niet terug. Moet 'm nog wel een keer met ruitenkit aan het glas vastmaken....

volvobug

Citaat van: volvobug op 03-06-2021 13:38:18
.... Aangezien ik aan de slag moet met een stalen plaat van mijn schuifdak (en wat puntjes op de lak van de auto) ben ik benieuwd naar hoe anderen dat aanpakken en met welk resultaat.

Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen omzeilen door de stalen plaat te laten vervangen door een nieuwe glazen plaat  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

irian paul

Hahaha!  maar daar zit geen metalen rand omheen voor het rubber?

Dan koop je zeker weer een nieuwe plaat..... ik durf niet bij de dealer te vragen wat een nieuw raam kost.  :eusa_naughty: