Foutcode 4-1-8 ventilator draait niet

Gestart door Gus, 25-04-2022 17:18:45

Vorige topic - Volgende topic

Gus

Sinds kort doet mijn kachelmotor het niet meer. Heb motor getest, en die is gewoon goed. Krijg foutcode 4-1-8 no control signal to blower fan power stage. Waar moet ik gaan zoeken ?

volvobug

Kachelmotorweerstand (power stage) overleden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Gus

volvobug

Achter de onderste schopplaat passagierszijde, links van de kachelventilator. Zwart kunststof blok zichtbaar, zit meen ik vast met 1 torx schroef.

Controleer toch ook of de kachelmotor niet zwaar loopt, speelt ook een rol in het doorbranden van de kachelweerstand als het inderdaad een defecte weerstand blijkt te zijn.

Gus

Bedankt voor de tip, ga vanavond even kijken welke weerstand ik moet bestellen en de kachelmotor even aansluiten op 12V of deze goed op toeren komt.

volvobug

Citaat van: Gus op 26-04-2022 09:21:12
Bedankt voor de tip, ga vanavond even kijken welke weerstand ik moet bestellen en de kachelmotor even aansluiten op 12V of deze goed op toeren komt.

Als je de mogelijkheid hebt, eerst met een (gebruikte) vervangende weerstand ook proberen of daarmee e.e.a. weer werkt.

Gus

Kachelweerstand was de boosdoener. Heb een nieuwe besteld en geplaatst en de fan blaast weer als vanouds  :eusa_dance: