Storing Tcm-002f

Gestart door Bonnieclyde, 10-11-2022 12:14:43

Vorige topic - Volgende topic

Bonnieclyde

Na een tijdje Volvo loos te zijn heb ik van het voorjaar een Xc70 2.5 4x4 autom met 229.000km gekocht
Na de nodige probleemloze km de auto bij de garage gezet voor een
versnellingsbaks service waar de auto om vroeg...en deze heb ik uitlaten voeren
So far so good ....
Een week of wat geleden ging motorlampje brand dit was niet echt een verrassing omdat
De motor/bak ging soms zomaar te veel toeren maken en het wel leek of de bak niet wist welke versnelling te kiezen of niet door wilde schakelen..
Auto terug bij de garage gezet deze hebben hem uitgelezen daaruit kwam storing Tmc-002F en dat zou inhouden dat er een nieuwe (andere) bak onder zou moeten ... Hier hing een behoorlijk prijskaartje aan dus probeer ik nu hoogte te krijgen wat er nu precies stuk is..want de garage had het over de automaat computer en dat zou 1 geheel zijn met de bak maar als ik de storingscode betekenis Google krijg ik een omschrijving die iets lijkt te maken te hebben met de converter/koppeling (  transmission Service Required 002F (Lock Up function Slipping or not engage) ) nu hoef ik niet uitleggen dat een converter/koppeling wissel een stuk goedkoper is dan een complete bak wissel ...

Is er misschien iemand die hier wat meer licht op kan schijnen voor mij ?

1 letter kan het verschil maken ....... "R"