Uitvaart Joost - aankondiging erehaag

Gestart door Chris, 13-01-2023 09:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

De erehaag en het passeren van Joost in zijn CY waren erg indrukwekkend. Vooral ook de stilte tot enkele minuten nadat hij voorbij was gereden.

Mooi dat er zo'n goede opkomst was. Zoals al werd gezegd, er waren meer mensen dan op menig forummeeting. Dat zegt veel over Joost, en dat heeft hij ook verdiend. En zoals Mars al zei, ik weet zeker dat hij met zijn kenmerkende glimlach van bovenaf heeft toegekeken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Waar een klein forumpje groot in kan zijn.

Onwijs tof dat zoveel mensen last-minute op een doordeweekse dag de laatste eer kwamen bewijzen. Ik werd er stil van en dankbaar dat ik onderdeel van zo'n groepje mag zijn. Het geeft denk ik aan wat voor een verbinder Joost was.
Het moment dat Joost (of moet ik zeggen ")()()st") in z'n eigen cream yellow met gezin voorbij kwam: geen woorden, enkel stilte. Dat kwam binnen.

Het afscheid was voor mij "helemaal Joost": het was alsof ik z'n stem nog hoorde. Prachtig ook hoe de neefjes en nichtjes op de kist hadden getekend.

Een waardig afscheid. Dank aan de nabestaanden dat wij daar een klein steentje aan bij mochten dragen.

Chris

#47
Ik plof net op de bank na een lange en emotionele dag. Maar, het was ook een mooie dag. Joost heeft het afscheid gekregen dat hij verdient op een manier die goed past bij wie hij was en hoe hij het zelf zou hebben gedaan.

Van familie en vrienden kreeg ik mooie reacties op de erehaag. Ze vonden het een mooi initiatief en het maakte de nodige emotie los om te zien hoeveel mensen uit zijn Volvo-kring hem de laatste eer zijn komen bewijzen. Ze zijn erg dankbaar. Ik begreep dat ze ook nog een stukje zullen maken voor op het forum.

Ik wil hierbij zelf iedereen enorm bedanken voor de aanwezigheid. Het zag er prachtig uit en de stilte toen Joost passeerde was oorverdovend, ook ik was enorm geraakt. Ik vind het hartverwarmend om te zien hoeveel mensen tijd hebben vrijgemaakt en uit alle windstreken naar Heerlen zijn gekomen. Het zegt zoals al gezegd ook iets over Joost. Hij heeft veel mensen op een positieve manier geraakt en hij kende ook veel mensen, sociaal en behulpzaam als hij was. Hij gaat worden gemist, maar niet vergeten.

Deze week ga ik de foto's downloaden en bekijken en uitwisselen met familie en vrienden. Ik zal hier dan ook nog wat foto's plaatsen.

Chris

Citaat van: elianmars op 17-01-2023 15:25:41
Wij zijn nu onderweg naar huis (Tesla moet even aan de stekker... :eusa_shifty: ).

Gisterenavond al in Heerlen aangekomen en in een hotel geslapen, waar Mark ook aanwezig was.
Vanmorgen naar het crematorium gereden, waar een flinke rij Volvo's stond.
Op het moment dat de CY van en met Joost voorbij kwam, kippenvel.....

De dienst was zeer indrukwekkend en bij het passeren van de kist ging ik kapot :'(

Geweldig dat er zoveel (ex)forummers zijn gekomen om Joost de laatste eer te bewijzen. Heel mooi om te zien!
Ik weet zeker dat hij van bovenaf met een glimlach heeft toegekeken.


@Chris: Dank voor je steun  ;)  :-*





Graag gedaan Mars! Jij ook bedankt.

Super mooie foto trouwens.

Menno3274

Helaas kon ik er niet bij zijn, maar erg fijn dat het zo mooi verlopen is en dat het zo gewaardeerd werd.

Snellebaksteen

Prachtig gebaar mannen.
Ik was er graag bij geweest maar dat ging helaas niet.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Volvoboy

Zoals hierboven al meerdere malen gezegd, het was prachtig om te zien hoeveel mensen er waren (en dat inderdaad op zo'n korte termijn en op een doordeweekse dag). Het moment dat Joost voorbij kwam in z'n CY was een heel bijzonder en emotioneel moment, dat zo te lezen velen van ons raakte. Ook ik stond met kippenvel en natte ogen. Ik ben enorm blij dat ik op deze manier afscheid heb kunnen nemen van Joost. Hij was een prachtig mens en heeft zo'n mooie erehaag meer dan verdiend. Ik zal hem missen, maar absoluut nooit vergeten.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Indrukwekkend en mooi zijn de enige woorden die ik kan vinden hiervoor.

Ik heb het met liefde gedaan voor Joost.

blastaway

Goedemorgen allemaal,

Tja, wakker worden op een dag dat je beseft dat er een leegte is ontstaan in je leven die niet meer is op te vullen met iets anders. Dat is wel het gevoel deze morgen van vele mensen. De tijd van ziekte, sterven en regelen is voorbij en maakt plaats voor rouw.

Wat jullie hebben gedaan is onvergetelijk en zal de familie en vrienden en Nynke en Femke in het bijzonder altijd bijblijven. Wat een club, wat een mensen met een groot hart! Dit laat zien dat een gedeelde passie zoveel meer is dan een stuk ijzer op wielen. Je maakt vriendschappen voor het leven! Jullie zijn kanjers, stuk voor stuk. Ook de mensen die er niet waren, maar stil hebben gestaan bij zijn overlijden.

Namens Nynke en Femke nogmaals enorme dank voor jullie steun!

En in het bijzonder nog een dank naar:
Chris, voor het regelen van de erehaag en het fijne contact
Armin, voor het helpen met het verbouwen van de CY tot rouwauto.

Het ga jullie goed en tot snel een keer op een meeting!

Sven Assink
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

blastaway

Ow en als er foto's of opnames zijn zou Nynke die graag ontvangen.  ;D
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

v0lv0freak

Ik kan alleen maar aansluiten bij wat al allemaal is gezegd. Het was heel fijn om Joost op deze manier een laatst eer te kunnen bewijzen.
De stilte bij het passeren van de CY, super indrukwekkend!


Citaat van: blastaway op 18-01-2023 11:24:58

Wat jullie hebben gedaan is onvergetelijk en zal de familie en vrienden en Nynke en Femke in het bijzonder altijd bijblijven. Wat een club, wat een mensen met een groot hart! Dit laat zien dat een gedeelde passie zoveel meer is dan een stuk ijzer op wielen. Je maakt vriendschappen voor het leven! Jullie zijn kanjers, stuk voor stuk. Ook de mensen die er niet waren, maar stil hebben gestaan bij zijn overlijden.


Jij bent ook een kanjer Sven! Mooi hoe alles geregeld is!
Sterkte de komende tijd.

Ik app je mijn foto's ;)

daanium

Waar kunnen we de foto's 'dumpen'?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

brinkie

Wat een indrukwekkend afscheid, daar word je stil van. Sterkte voor de nabestaanden.
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

Spin!

Gebeurtenissen als deze laten een onuitwisbare indruk achter. Zeker als je al bijna 20 jaar iemand kent. En je hoeft de deur niet bij elkaar plat te lopen om je Volvo vrienden te leren kennen. Je leest en daardoor leer je zijn Volvo kennen. En de Volvo's daarna. En ook welke hij eigenlijk zou willen. Maar ook het wel en wee van het gezinsleven, werk, sleutelverhalen en vakanties. Handen schudden op meetings maar ook: "ik heb bij jou in de buurt twee campingstoelen gekocht, wil je die voor mij ophalen? Dan haal ik ze van het weekend wel bij je thuis op".

Door de jaren heen zijn er teveel van dit soort topics geweest. Het hoort bij het leven, maar in bijna alle gevallen moeten we te vroeg afscheid nemen van een vriend. En dat zal nooit wennen. Dat we dan als Volvovrienden de agenda laten vallen en dat sommigen van ons 250km enkele reis in alle vroegte naar het zuiden rijden (of oosten) is fantastisch. Het geeft toch wel aan dat de passie die we delen bijzonder is.

Ik voel mij enorm vereerd dat ik erbij mocht zijn. De laatste meters heb mogen aanschouwen in zijn passie. Laatste groet...

We hebben na afloop ook afgesproken dat we dit niet meer gaan doen. Dat we vanaf nu allemaal oud, lelijk, dik en dement worden voordat we eindelijk mogen gaan. Met looprekjes in plaats van de vijfcilinder.

Het was een droevige dag, maar die hebben we zo mooi mogelijk proberen te camoufleren.

Blijf gezond, rij Volvo.

www.vm-parts.nl

Emiel