C70 T5 Convertible

Gestart door ceesklumper, 07-07-2005 23:02:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

#15
Citaat van: ceesklumper op 10-07-2005 23:44:58
Maar die c70 convertible is toch wel net even mooier (oops?)

Eh......... 't is een hele mooie wagen, maar laten we het er gewoon op houden dat-ie minstens even mooi is  :P ;D ;D ;D

Hen3

WOW..... geweldige auto...

't Is dat ik de extra ruimte van m'n estate erg goed kan gebruiken... anders wil er ook wel zo een!

Als tweede auto dan maar....

The Saint

Welkom op het forum Cees. En over je auto: gaat wel..... NOT, wat een schitterende wagen man!

Over de pet kunnen we ook kort zijn, die is fout  ;)

No shirt no shoes, no pinball

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ceesklumper

Hij is inderdaad heel erg mooi. Veel bekijks ook, je ziet ze maar heel zelden.

Vandaag geinformeerd bij de Volvo dealer over een veerpootbrug. Kost EUR 75 incl BTW maar er is volgens mij een probleem mee: aan de beide uiteinden zit een scharnierpunt. De horizontale krachten worden er wel mee opgevangen, maar niet de "verticale" en daar zit volgens mij nou net een groot deel van de flex, zogezegd. Ik ben geen ingenieur maar ik zoek toch liever even verder naar een veerpootbrug die helemaal star is en niet scharniert.

Vandaag is ook de correcte pet ("R" aan de voorkant en "Volvo 850" aan de achterkant) per post thuisbezorgd, dus ook dat euvel is verholpen.

Ik overweeg nog steeds serieus om er 16 inch wielen met 205 banden onder te zetten, dat wordt nog vervolgd.
Cees Klumper
Amsterdam

mehn

Citaat van: ceesklumper op 13-07-2005 23:10:23
Ik overweeg nog steeds serieus om er 16 inch wielen met 205 banden onder te zetten, dat wordt nog vervolgd.

??? Wat heb je nu dan?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ceesklumper

Cees Klumper
Amsterdam

mehn

Citaat van: ceesklumper op 14-07-2005 07:30:05
17 inch met 225 breedte.

En dan ga je terug naar 16"?
Zonde  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Viper850

Citaat van: ceesklumper op 13-07-2005 23:10:23
Ik overweeg nog steeds serieus om er 16 inch wielen met 205 banden onder te zetten, dat wordt nog vervolgd.

Ik houd me aanbevolen!! ;D

Emiel

Welkom op het forum! Mooie C70, tis dat ik altijd zo'n enorme puinzooi in de kofferbak heb anders is zo'n C70 ook wel wat voor mij.... ;D.

Emiel.... 8) met 16'' 205/50R16 ;D

BenC70ES

Citaat van: ceesklumper op 14-07-2005 07:30:05
17 inch met 225 breedte.

De standaard bandenmaat van een C70 met 16" is 225/50/16

Met 17" is dat indd. 225/45/17 en 18" 225/40/18.

Voor winterbanden is ook 205/55/16 mogelijk...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ceesklumper

Ben gewoon benieuwd naar het effect van 16 inch op het comfort, stuurkarakteristiek, rolgeluid op de snelweg en het benzineverbruik.

Ik kan er altijd nog winterbanden op monteren als dit effect beperkt blijkt - maar ik vermoed dat het wel degelijk uitmaakt.

De voorwielen laten slippen is me nog niet gelukt, is dat nou die tractie controle?! Zo ja dan werkt het goed, en zal het ook op 205 banden wel werken dacht ik zo.

De kofferbak is inderdaad behoorlijk klein.
Cees Klumper
Amsterdam

Rayman

Welkom op het forum.
Complimenten voor de C70 Conv.
Als ik de nieuwe zo bekijk heb je nog steeds de mooiste C70 Convertible!
Veel plezier ermee
Rayman
Dark Side of the Force is German

ceesklumper

#28
P.s. ik heb mezelf begin deze week aangemeld (via Tante Pos) bij de 850 club en ontving gisteren al de bevestiging in de meel. Een zeer aktieve club, petje (die hebben ze ook) af! Ik denk dat ik de nog verkrijgbare ´Roffels`bestel om me wat beter in te lezen.

Ik ben zelf mede-oprichter en voorzitter van de Mercedes W113 Pagoda SL Group (http://www.sl113.org en http://www.sl113.org/forums/) dus ik weet een beetje wat erbij komt kijken.

Dit forum hier is wel heeeeeel aktief.

Ik zal binnenkort wat foto´s van onder de motorkap en de onderkant posten. Wat mij heeft verbaasd is hoe nieuw deze auto nog is in alle opzichten, terwijl hij toch al 3,5 jaar oud is en buiten is geparkeerd. Weliswaar weinig km´s (33.000) maar toch.
Cees Klumper
Amsterdam

ceesklumper

Net even de nieuwe C70 convertible bekeken en mijn vrouw en ik zijn het eens: minder mooi.

(Klein) probleempje: mijn vrouw was nooit dol op autorijden, in de Mercedes C180 met schakelbak. Sinds gisteren rijdt ze echter in de Volvo en ik ben bang dat ik deze vaker zal moeten afstaan dan de Mercedes: ze is er superblij mee. Met name de power en wendbaarheid, de automatische bak en het open rijden scoren flink.
Cees Klumper
Amsterdam