homokineet versleten? trillen bij accelereren

Gestart door wbeetje, 23-05-2023 23:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wbeetje

Goede avond heren,

bij het gas geven in een lichte bocht naar rechts trilt mijn 850, alleen als ik naar rechts stuur, naar links dus geen probleem. Wanneer ik door een bocht ga, als ik geen gas geef, maar hem er gewoon doorheen laat rollen, geen probleem.

Mijn monteur (in de avonduren) denkt dat het misschien de homokineet is. Alleen vindt hij het vreemd dat je bij heel scherp sturen (bijv. bij inparkeren en je helemaal tot het einde stuurt), je geen 'geratel' hoort.

Wat denken jullie? En indien de homokineet vervangen , alleen aan de wielzijde of ook aan de bakzijde? En alleen aan de linker kant, want dat is de meest waarschijnlijke kant die de problemen geeft of ook aan de rechter kant doen?

Tevens, welk merk kan ik het beste nemen? Op Autodoc zie ik diverse merken namelijk, maar welke kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt voor jullie input... !

Gr. wbeetje

Ries van de Zilverschuit

Wel aannemelijk, maar ik zou toch ook even de andere onderdelen van de wielophanging voor nalopen. En even naar de banden kijken. Ik heb ook lang last gehad van trillingen in het stuur, niet specifiek gerelateerd aan een draairichting. Bleek er schade in de band te zitten, waardoor er onbalans ontstond bij optrekken.

Ben even de naam kwijt van de fabrikant die de assen aan Volvo leverde, maar die kun je hier een daar aantreffen op internet. Zijn niet de goedkoopste. Dat heb ik wel onthouden.  ;)   
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

wbeetje

Niks te vinden verder. Ook geen bandenprobleem .

Maar de assen gaan we niet vervangen. We beginnen maar eens met de homokineet buitenkant links.

Maar welk merk?

rjverbrugh

SKF? Maar zou even de as uitbouwen, en voelen of er speling op zit (moet er toch af). weet je ook of het bak of wielzijde is. en keerring bak dan ook maar vervangen. Is er een ashoes gescheurd of zo?