Chris stelt zich voor!

Gestart door Chris_Z, 11-01-2024 15:21:04

Vorige topic - Volgende topic

Chris_Z

Hallo allemaal,

Ik ben Chris en ben 16 jaar, helaas nog geen Volvo.

Wel vind ik het leuke auto's en misschien nog van plan er een te kopen na ik mijn rijbewijs heb gehaald. Momenteel rijd ik tijdens mijn rijlessen wel in een Volvo XC40 T3.

Ik zit nu vooral op het forum om rond te kijken en hopelijk meer te leren over deze mooie auto's, zodat ik misschien in de toekomst nog aan eentje kan sleutelen.

Menno3274

Welkom. Dan ben je hier op het juiste forum. Genoeg kennis te vinden. :)

Michaell

Hoi Chris en welkom bij het geheime genootschap van de roffelende uitlaat!
We hebben geen over ingewikkelde handdruk hier, maar ff het gaspedaal intrappen op 3000RPM en iedereen kijkt om (veel cooler!). :)

Het zijn geweldig leuke auto's en ook erg veelzijdig. Passen meer vrouwen in dan in een Ferrari!!!

Maar het zijn wel auto's die aandacht vragen kwa sleutelen. Zijn alweer wat ouder en de non-turbo modellen hebben vaak al 400.000 tot 900.000 op de teller staan (die van mij is de 800.000 ookal een poos geleden gepasseerd). Dus een beetje handigheid in techniek en de wil/moed om er aan te beginnen is wel een vereiste.
Maar je zult er zeker niet dommer van worden! Als je afhankelijk bent van een garage gaat het helaas een boel geld kosten. Geld wat je waarschijnlijk nog niet hebt op je 16e.

Begin met de non-turbo. Makkelijker in onderhoud (techniek is simpeler. Wat die niet heeft, gaat ook niet kapot!) en goedkoper in aanschaf, onderhoud en bezit. Als je het beest eenmaal kent en gespaard heb kun je eventueel overstappen naar de Turbo (mijn mening tenminste). Daarbij is minder motorvermogen beter onder controle te houden als je nog geen rij ervaring hebt. Maar vergis je niet. De non-turbo modellen hebben ook best wel pit.
Er is ook een Diesel variant: De Turbo Diesel heeft 140Pk, maar zijn wat lastiger te vinden tegenwoordig. Erg duur kwa wegenbelasting alleen.

Daarbij is de kennis kwa oudere techniek vaak niet echt vollop meer aanwezig bij elke garage en zelfs bij de dealer niet meer. Maar gelukkig zijn er uitzonderingen (zie dit forum kwa ervaringen)
Vrijwel alles wat ik weet over autotechniek komt door jaren Volvo 850 te rijden en lid te zijn van dit geweldige forum! :)

Maar koop die wagen, verdiep je in de techniek (veel leesvoer over te vinden hier en op het internet. Ook een Heynes technisch sleutel en onderhouds handboek mag niet ontbreken En natuurlijk een sleutelplek!) en de auto kan ouder worden dan jij. Wees niet bang dat je iets kapot maakt! Gebeurt mij ook nog steeds. Gewoon weer vastlassen of vernieuwen en door! Hoort er allemaal bij! :)

En voor je het weet zit je achter het stuur van dit beest!
https://www.youtube.com/watch?v=Vz74wTyWylc